تبریز-یکی از کارشناسان مذهبی سپاه میانه در جمع کارکنان سپاه میانه با بیان ویژگی های تربیتی مکتب حضرت زهرا(س)، گفت: فرزندان حضرت زهرا(س)، بهترین و تاریخ سازترین انسان ها هستند.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۹۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عادل ابراهیم نژاد حضرت فاطمه(س) را الگوی تمام عیار یک مادر دلسوز و تلاشگر معرفی کرد و اظهار داشت: زینب(س) یکی از این فرزندان تربیت یافته در دامان آنحضرت است که در عین حال که خود را از دید نامحرمان پنهان می داشت و همواره حافظ حجاب و عفتش بود، نقش اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده و احیاگر اسلام و نهضت عاشورا شد.
وی حیا و عفت را از مهمترین شاخصه های مکتب حضرت زهرا(س) برشمرد و افزود: یکی از علل درخواست دفن شبانه توسط این شخصیت والا این بود که حتی پس از شهادت هم راضی نبود چشم نامحرم بر جنازه بی جانش بیافتد.
حجت الاسلام ابراهیم نژاد بستر خانواده را موثرترین رکن در تربیت انسان ها دانست و بیان کرد: مادر اگر در تربیت فرزندش اهتمام لازم را نکند، آن فرزند اگر فرزند پیامبر هم باشد، ممکن است دچار انحراف شده و علیه او حرکت کند.
حجت الاسلام ابراهیم نژاد ایجاد بستری آرام برای خانواده و تامین اسباب آرامش همسر را از دیگر خصوصیات مادر الگو گرفته از حضرت زهرا(س) توصیف کرد و متذکر شد: ایجاد آرامش و محیطی آرام برای همسر و فرزندان در خانه یکی از مهمترین تکالیف مادران است.
آیین گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها