سرپرست شهرداری کاشمر گفت: بدون شک زیرساخت‌های تعریف شده و مجموعه فرهنگی آیت‌الله شهید مدرس نقش بسزایی در تعالی فرهنگ جامعه و جایگاه والای آن شهید در توسعه ملی این شهر خواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۷۸
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، حسین گنجی، سرپرست شهرداری کاشمر با بیان اینکه در زمان حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی تفاهم‌نامه ملی طرح توسعه زیارتگاه شهید مدرس تنظیم و به امضا رئیس مجلس شورای اسلامی، تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان و مقامات محلی و وزارت راه و شهرسازی رسید، افزود: نگاه ما در این طرح محرومیت‌زدایی است.

 

وی بیان کرد: طرح توسعه‌ای زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) در زمینی به مساحت ۲۶ هکتار و زیربنای ۱۰۰ هزار مترمربع تهیه‌ شده است. در این طرح برای احداث مجموعه‌های فرهنگی، حوزه علمیه، آموزشی، درمانی، ورزشی و پارک جانمایی شده است تا نیازهای مردم شهرستان به‌ویژه ساکنین این منطقه را تأمین کنیم.

 

سرپرست شهرداری کاشمر تصریح کرد: اگرچه زیارتگاه شهید مدرس در بعد زیارتی مجموعه فاخر و باشکوهی است و می‌تواند پاسخگوی همه عشاق باشد، اما قرار گرفتن این مجموعه در پهنه جنوبی شهر و محلی که مردم از محرومیت‌های شدید رنج می‌برند ما را بر آن داشت تا با توان آستان قدس رضوی و دولت و نگاه خوب مجلس شورای اسلامی بتوانیم هم‌افزایی در رفع محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در میدان فاخر بهارستان که احداث می‌شود باغ‌موزه مجلس و قابلیت‌های بسیار دیگر ی شکل می‌گیرد، بیان کرد: تاکنون از اعتبارات بازآفرینی شهری برای ساماندهی بافت فرسوده اطراف زیارتگاه شهید مدرس و رسیدگی به امورات مردم استفاده‌های مختصری شده است.

 

گنجی گفت: اکنون که پروژه طرح توسعه زیارتگاه مصوب شده و در طرح جامع شهری هم به تصویب رسیده است از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم کمک کنند تا این پروژه فاخر و ارزشمند به نتیجه برسد.

 

سرپرست شهرداری کاشمر بیان کرد: بدون شک زیرساخت‌های تعریف شده و مجموعه فرهنگی آیت‌الله شهید مدرس نقش بسزایی در تعالی فرهنگ جامعه و جایگاه والای آن شهید در توسعه ملی این شهر خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: شهرداری کاشمر توانسته با بهره‌گیری از تمام توان خود فرهنگسرای بزرگ کاشمر با نام شهید مدرس را با مساحت ۱۵ هزار متر مربع به مرحله قابل قبولی برساند.

 

گنجی با اشاره به اینکه این مجموعه تأثیر بسیاری در ارائه هرچه بهتر خدمات فرهنگی و افزایش اطلاع‌رسانی‌های عمومی خواهد داشت، گفت: شهرداری کاشمر برای محرمیت‌زدایی ساخت ۱۰ سالن ورزشی را در نقاط غیر برخوردار شهری شروع کرده که تعدادی از آن‌ها نیز تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها