مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا خبر داد

اجرای بیش از ۳ هزار برنامه درهفته زن/ الگوی سوم زن مسلمان در دستور کار بسیج جامعه زنان

ساری-مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا از اجرای بیش از ۳ هزار برنامه و ۵۰ عنوان برنامه‌ای به مناسبت هفته زن در سراسر استان خبر داد .
کد خبر: ۹۴۰۹۴۳۲
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰

اجرای بیش از ۳ هزار برنامه درهفته زن/ الگوی سوم زن مسلمان در دستور کار بسیج جامعه زنان

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، فرشته پازوکی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (سلام الله علی‌ها) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر از اجرای بیش از ۳ هزار برنامه و ۵۰ عنوان برنامه‌ای به مناسبت هفته زن در سراسر استان  خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با همکاری حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج جامعه زنان، نهاد‌های انقلابی و دستگاه‌های اجرا می‌شود.

پازوکی از اجرای  ۵ برنامه تخصصی حوزه زنان با محوریت عفاف و حجاب، افزایش جمعیت، تسهیل در ازدواج جوانان، اقتصاد مقاومتی و تربیت کودک مهدوی هم خبر داد و افزود:با کمک همه دستگاه‌ها  برای رفع مشکلات حوزه زن و خانواده برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی صورت گرفت و اولین برنامه مشترک به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) صبح دوشنبه از ساعت ۹ الی ۱۲ در سینما سپهر برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با اشاره به اینکه  برنامه هفته زن  با موضوعاتی از قبیل ترویج سبک زندگی فاطمی و عفیفانه در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد:جشن میلاد کوثر با موضوع سبک زندگی فاطمی و عفیفانه، مسابقه عکاسی «بوسیدن دست مادر»، «نذر خون»، مسابقات ورزشی در رشته بانوان بویژه مسابقات بومی و محلی، مسابقه تولیدات فرهنگی با حضور گردان‌های سایبری، اکران فیلم و قربانی به نیت تعجیل در فرج و اهدا با نیازمندان از جمله برنامه‌هاست.

به گفته پازوکی دیدار با مادران و همسران شهدا، تریبون آزاد با موضوعات زنان، مسابقات کتابخوانی، تجلیل از بانوان موفق در عرصه‌های مختلف، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های بانوان در صنایع دستی و...، ایستگاه صلواتی و پخش بسته‌های فرهنگی، اردو‌های جهادی خواهر در قالب قرارگاه بانوی نقش آفرین، ویزیت رایگان و دوخت چادر رایگان، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و عرضه محصولات مناسب ویژه بانوان و مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند از دیگر برنامه‌هاست.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در ادامه به برگزاری نمایشگاه توانمندسازی زنان، نمایشگاه کارآفرینی و فروش هنر‌ها هم اشاره کرد و گفت: ایستگاه مشاوره حقوقی رایگان، جشن ازدواج نوعروسان و تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند و رزمایش کمک مومنانه از عناوین برنامه‌های مهم در این هفته به شمار می‌آید.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را روز زن و مادر نامگذاری کردند و این مسئولیت ما زنان را چند برابر می‌کند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) انسان‌های بسیار بزرگی را تربیت کرد که تا جهان باقیست از برکات ایشان بهره‌مند خواهند شد.

پازوکی با تاکید بر اینکه امروز زنان و دختران ما با الگوگیری از سیره رفتاری و عملی حضرت زهرا (سلام الله علیها) شأن و منزلت و مقام و جایگاه زنان را در دنیا به نمایش گذاشتند، افزود: امروز تمام بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعم از داخلی و خارجی به دنبال تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی برای زنان و دختران و فروپاشی خانواده هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با تصریح بر اینکه با اجرای برنامه‌های بسیار متنوع به هجمه‌های دشمن به سمت و سوی تحکیم بنیان خانواده، تبیین و ترویج و نهادینه سازی گفتمان رهبر معظم انقلاب با اولویت پیاده سازی الگوی سوم گام برمی‌داریم، اضافه کرد:دشمن فروپاشی بنیان خانواده و نقش مهم مادر را در خانه مورد هدف قرار داد چراکه جامعه یا توسط زنان و مادران ساخته می‌شود و یا توسط مادران و زنان ویران می‌شود.

پازوکی درادامه با بیان این مطلب که در غرب به زن نگاه ابزاری و جنسیتی دارند و در شرق هم زن را در حاشیه می‌بینند که هیچ نقشی در تمدن‌سازی ندارد، گفت: رهبر معظم انقلاب الگوی سوم زن «نه شرقی و نه غربی» را برای زنان ارائه کردند که محجه بودن، عفیف و شریف بودن زن از شاخصه‌هایش است و با این الگو، زن همزمان در متن و مرکز جامعه می‌تواند باشد و به تحکیم بنیان خانواده بپردازد.

به گفته پازوکی بسیج جامعه زنان چشم اندازی برای مقابله با ترفند دشمنان ترسیم کرده است که تربیت بانوی تراز انقلاب یا الگوی سوم زن مسلمان می‌باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها