در بیانیه بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت هفته زن، روز مادر امسال، آمده است: برای تبیین فرهنگ فاطمی باید بیش از پیش تلاش شود.
کد خبر: ۹۴۰۹۴۶۵
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت هفته زن، روز مادر امسال پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

سلام بر زهرای اطهر(سلام ا.. علیها)، سرچشمه خیرکثیرقرآنی، سلام بر بنیانگذار نهضت انقلاب اسلامی که خود از خیر کثیر کوثر و از سلسله وجود مبارک مرضیه الهی منشأ گرفته، با انقلاب الهی خویش، زمینه توجه به الگوی فاطمی و تجلی بخشی از آن عظمت ها را فراهم آورد و نخستین بار در طول تاریخ روز ولادت بزرگ بانوی اسلام  را روز زن نامید تا نقطه آغاز عزیمت به درک مقام والای زن در اسلام باشد.

انقلابی که با درایت و تیزبینی آن امام راحل(ره)در تغییر نگاه غالب و غلط دنیا به ویژه جهان غرب به زن که نگاهی ابزاری، سلطه طلبانه و لذت جویانه  از او بود و زن را وسیله چپاول و غارت به نفع نظام لیبرال سرمایه داری می دانست، نقشی اساسی ایفا نموده است و از جنبه نظری، دیدگاهی جدید در باب زن و ارزش های او در جهان امروز پدید آورد و در صحنه عمل، زنان در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پا به پای مردان و گاه مقدم بر آنان در سرنوشت جامعه نقش آفرینی کردند.

 این موج فرهنگی حضور و تعالی زن، نه تنها در سال های پس از انقلاب اسلامی افول نکرد بلکه در عرصه دفاع مقدس شکل کاملتری به خود گرفت و پس از آن نیز رشد فزاینده ای یافت. در حقیقت می توان دوران کنونی را دوران شکوفایی نهایی دانست که به دست امام خمینی(ره) پدید آمد و با خون هزاران شهید آبیاری گردید.با این همه، آفات و بلیات همواره در قالب طرح دیدگاه های متأثر از غرب و تفکرات فمینیستی از یک سو و نظرات متحجرانه از سوی دیگر، این مهم را تهدید کرده و گاه آنچنان فضا را مسموم ساخته است که دیدگاه های اصیل اسلامی، برای عموم جامعه بویژه زنان فرهیخته و متولیان  فرهنگی و اجرایی کشور نیز متشبه شده است. در چنین شرایطی ارائه سیمای جامع زن در اسلام مبتنی بر ساختار آفرینشی او و متناسب با مقتضیات زمان و مکان، ضرورت خویش را باز می نمایاند. چرا که تنها چشمه زلال، مکتب انبیاء و اوصیای الهی است که به دور از هر گونه افراط و تفریط و با تکیه بر وحی و استمداد از خالق هستی، به ترسیم جایگاه حقیقی زنان، متناسب با آفرینش آنان پرداخته است.

یکی از این مکاتب، معارف یا همان فرهنگ فاطمی است که با کشف، تبیین و کاربردی کردن آن ها می توان در سالم سازی فضا های فرهنگی، رشد و آگاهی مردم و برخورداری از فضایل اخلاقی و کرامت های انسانی تحول عظیمی پدید آورد. چرا که فرهنگ برخاسته از این معارف ناب، نه تنها ظرفیت جهانی شدن دارد؛ بلکه جهان نیز از استعداد فاطمی شدن برخوردار است. چرا که الگوی شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را نمی توان در جغرافیای خاصی محدود کرد یا در ظرف زمانی تعریف نمود و او را فقط متعلق  به شیعیان و یا حتی مسلمانان دانست لذا با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی رنگین کمانی از اقوام و به عنوان یکی از استان های مرزی کشور است لازم است برنامه ای مدون، منطقه ای و بین المللی برای تبیین فرهنگ زلال فاطمی تدوین و در بازه های زمانی کوتاه مدت و وبلند مدت با همکاری رایزنان فرهنگی سفارت های ایران در منطقه غرب کشوراجرایی کرد.

به نظر می رسد همچنین باید به حوزه تولید دانش در مورد حضرت فاطمه (س) به عنوان الگوی زن مسلمان ومعرفی ابعاد علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زندگی آن حضرت، توجه جدّی  شود و به جای یک جانبه نگری، رویکرد همه جانبه نگری به معارف فاطمی و ارائه تصویر واقعی معارف آن حضرت مورد توجه قرار گیرد.

بسیج جامعه زنان سپاه شهداء استان آذربایجان غربی ضمن تبریک و تهنیت سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام ا.. علیها و آغاز هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر،  به محضر امام عصر(عج) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) ، همه شیفتگان و رهروان ایشان در سراسر عالم بویژه مادران بعنوان سکانداران کیان خانواده و متولیان تربیت نسل های بالنده را به پیش گرفتن رویه فاطمی در اداره امور و پایداری و استقامت در برابر شعارهای پوشالی و ظاهرپرستانه و نسخه های ناقص  و غلط فمینیستی دعوت می کند و به  به تأسی از بانوی بزرگ دو عالم دلاورانه دوشادوش حقیقت و حق طلبان خواهد ایستاد و از آن پاسداری خواهد نمود.

انتهای پیام

ارسال نظرات