خبرهای داغ:
فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابیطالب (ع) خبر داد:

ششمین یادواره ۴۲۳ شهید مدافع حرم استان قم برگزار خواهد شد

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم از برگزاری ششمین یادواره شهدای مدافع حرم و ۴۲۳ شهید مدافع حرم استان قم در ۱۲ بهمن سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۹۷۵۱
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ حسین تناور فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابیطالب علیه السلام پیش از ظهر امروز در نشست خبری ششمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد گفت: در ۱۲ بهمن همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر ششمین سالگرد شهدای مدافع حرم و یادواره ۴۲۳ شهید مدافع حرم استان قم در مصلی قدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سخنران مراسم ششمین سالگرد شهدای مدافع حرم استان قم یکی از فرماندهان جبهه مقاومت خواهد بود گفت: این مراسم با شعر خوانی شاعر آیینی، ولی الله کلامی و مداحی مهدی سلحشور با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.

تناور با اشاره به اینکه شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا در سال ۹۴ بعد از چهار سال حصر توسط رزمندگان لشکر ۱۷ و گروه‌های فاطمیون، حیدریون و زینبیون و رزمندگان شهر‌های دیگر آزاد شد گفت: این آزادی مقدمه آزادی حلب؛ و دیگر مناطق در سوریه شد.

تناور با بیان اینکه در راستای ششمین یادواره شهدای مدافع حرم از ۱۵ دی تا ۱۲ بهمن شب ۱۰ یادواره توسط گردان‌های امام حسین علیه السلام در محله‌های در پردیسان، کهک، جعفریه و قنوات برگزار شده و خواهد شد.

تناور با اشاره به اینکه مراسم شعر خوانی کبوتران حرم با حضور شاعران ایرانی، افغانستانی و پاکستانی برگزار شد گفت: ۱۵ یادواره در مدارس استان قم انجام شده است همچنین دو یادواره در ندامتگاه ساحلی و لنگرود برگزار شد و سرکشی از خانواده ۷۰ شهید ایرانی، افغانستانی و پاکستانی انجام شده و انجام خواهد شد.

فرمانده لشکر امام علی بن ابی طالب تصریح کرد: مستند " برای نبل و برای الزهرا" در حال آماده سازی است و امیدواریم در سالگرد آزادی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا منتشر شود.

تناور خاطر نشان کرد: دو همگانی به یاد شهدای مدافع حرم جمعه ۱ بهمن با شرکت حدود دوهزار نفر برگزار شد همچنین مسابقه دوچرخه سواری نیز جمعه ۸ بهمن به یاد شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

وی افزود: بعد از مکاتبات فراوان یکی از ورودی‌های اصلی شهر یعنی عوارضی قم به سمت میدان ۷۲ تن به نام فاتحان نبل و الزهرا نامگذاری خواهد شد همچنین هزار اصله نهال در بوستان شهدای مدافع حرم در محوطه لشکر عملیاتی اجرا خواهد شد.

همچنین در پایان این نشست از پوستر ششمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم رو نمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار