رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با هیات بلند پایه ایرانی از تمایل به مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره باغ خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۹۸۱۱
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) در دیدار با یک هیات بلند پایه ایرانی در باکو از تمایل به مشارکت  شرکت‌های ایرانی در بازسازی اراضی آزاد شده خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با هیاتی به سرپرستی «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی ایران و رئیس مشترک کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: «مطمئن هستم که شرکت‌های ایرانی در آینده نزدیک فعالیت خود را در اراضی‌های آزاد شده آغاز خواهند کرد.»

علی اف چندی قبل نیز در آستانه سال نوی میلادی گفته بود؛ روابط دوستانه و مشارکتی در جریان تماس‌های منظم و تبادل نظر با سایر همسایگان، ایران و گرجستان توسعه بیشتر یافته است. بستر همکاری های چندجانبه هم اکنون در منطقه در حال شکل گیری است و البته این به نفع ماست.

به گزارش ترند نیوز  وزیر راه و شهر سازی ایران  نیز گفت که جمهوری آذربایجان و ایران می‌توانند روند تردد مرزی را تسهیل کنند. قاسمی خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم موضوعات مربوط به افتتاح شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید، گسترش ظرفیت‌های تجاری در سندی که بین طرفین امضا می‌شود، مشخص شود. روابط ما با در نظر گرفتن منافع دو کشور توسعه خواهد یافت.»

قاسمی گفت: موضوع تسهیل تردد مرزی جمهوری آذربایجان و ایران نیز در حال بررسی است.و پتانسیل خوبی برای توسعه همکاری ها در حوزه حمل و نقل داریم.

این مقام ارشد ایران ن ابراز اطمینان کرد که همکاری‌های جمهوری آذربایجان و ایران به شدت توسعه خواهد یافت.

رستم قاسمی گفت: «شاهد انجام کارهایی از سوی جمهوری آذربایجان در مناطق آزاد شده هستیم و دیدیم که کارها به سرعت در حال انجام است. سفر امروز ما زمینه را برای امضای اسناد مربوطه برای همکاری در آینده ایجاد می‌کند.»

ارسال نظرات