زنجان – مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ،گفت : پروژه پیامبر اعظم قیدار نبی تا پایان سال نهایی می شود.
کد خبر: ۹۴۰۹۹۸۲
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان ؛حجت الاسلام مختار کرمی از حمایت این اداره کل از ۱۲۰ معلول جسمی حرکتی موسسه روح افزا در استان زنجان خبر داد و گفت: با توجه به وجود بیش از ۲۸۰۰ موقوفه در استان زنجان و نیات خیریه واقفین در برخی از این موقوفات ما موظف به اجرای دقیق نیات واقفین محترم با رعایت مقررات و قوانین سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم.

پروژه پیامبر اعظم در قیدار نبی تا پایان امسال نهایی می شود

 

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه استان زنجان همیشه درصدد حمایت از اقشار محروم و کم درآمد و یا نیازمند به کمک و مساعدت است، گفت: البته این کمک‌ها در حد توان و درآمد موقوفات است و سعی می شود فهرست افراد نیازمند به مساعدت از نهادها ، موسسات و دستگاههای متولی این امر گرفته شود و تا حد امکان از کمک فردی و موردی که اثربخشی چندانی ندارد خوداری شود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه این موسسه در حال حمایت و اهدای سبد کالا به ۱۲۰ خانواده معلول تحت پوشش خود بود اوقاف استان زنجان نیز با حمایت ۱۲۰ میلیون ریالی از این طرح سعی نمود در این امر خیر مشارکت نموده و سهمی کوچک داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف استان زنجان ادامه داد: سالانه حدود ۲۰ الی ۴۰ وقف جدید با نیت های مختلف توسط خیرین و واقفین انجام می شود و مراحل ثبت خود را طی می کند که سعی داریم با ارائه مشاوره های مناسب به واقفین ارجمند تا حد امکان نیات این وقف ها را متناسب با نیاز روز جامعه مثل اشتغالزایی و تولید یا و کمک به ازدواج جوانان و تولید علم هماهنگ و به روز کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این نهاد اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای بهره‌وری موقوفات و رونق اقتصادی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها، پروژه تجاری پیامبر اعظم ۲ در شهر قیدار است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح در محل موقوفه قیدار نبی (شهر قیدار) در حال ساخت است، افزود: این مجتمع در زیربنایی بالغ بر 2 هزار و 500 متر احداث می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پروژه بزرگ پیامبر اعظم 2 با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان در دست احداث است، تصریح کرد: ساخت این پروژه صرفا از عواید موقوفه قیدار نبی (ع) تامین شده است.

 

کرمی با اشاره به پیش‌بینی درآمدزایی این پروژه به میزان 60 میلیون تومان به صورت ماهانه، ادامه داد: این پروژه شامل بخش‌هایی همچون ساختمان پزشکان، فروشگاه، ترمینال روستایی و ... می‌باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر اینکه عوائد پروژه پیامبر اعظم 2 صرف فقرا، عموم مردم و حرم مطهر قیدار نبی (ع) خواهد شد، خاطر نشان ساخت: طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده، این پروژه تا پایان سال‌جاری تکمیل گشته و به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

 

ارسال نظرات