دبیر مجمع جهادگران از فعالیت حدود ۴۲ هزار گروه جهادی در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۰۷
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،ضرغام پرنیان روز چهارشنبه در آیین انتخابات مجمع جهادی استان ایلام اظهار داشت: بعد از انحلال جهاد سازندگی و ادغام آن با وزارت جهاد کشاورزی، جوانان خودجوش فعالیت هایی انجام دادند که به اطلاع رهبر معظم انقلاب رسید و معظم له دستور تشکیل بسیج سازندگی را در سال ۷۹ جهت گسترش، هدایت و پشتیبانی گروه های جهادی صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه رفته رفته این جریان بزرگتر شد و از ۱۰۰ گروه جهادی به حدود ۴۲ هزار گروه جهادی در حالر حاضر رسید که در سامانه اطلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده است، بیان کرد: با توجه به تاکید خاص رهبر معظم انقلاب روی گفتمان جهادی و کلیدواژه ایشان که گفتمان جهادی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود، در این خصوص بسیج سازندگی طبق وظیفه ذاتی خودش بستری را فراهم کرد که در حوزه آزاداندیشی سیاست گذاری و مطالبه گری نقش ایفا کند.

دبیر مجمع جهادگران تاکید کرد: گروه های جهادی در شهرستان ها انتخابات را بین خود برگزار و اعضایی را به عنوان شورای جهادی تشکیل می دهند.

پرنیان در خصوص ضرورت تشکیل این مجامع یادآور شد: با تشکیل این شوراها اتفاقات بسیار خوبی افتاد یکی اینکه ما به یک شبکه بزرگ متصل به هم در کشور تبدیل شده ایم و اثرات مثبت آن در بحران ها دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر قبلا حوادث غیر طبیعی چون زلزله یا سیل در منطقه ای از کشور به وقوع می‌پیوست گروه های جهادی از هر منطقه ای می آمدند که ازدحام گروه های جهادی در کار خدمت رسانی خلل ایجاد می‌کرد که نمونه این اتفاق را در زلزله سرپل ذهاب استان کرمانشاه شاهد بودیم.

وی افزود: مجمع جهادگران در سطح استان ها کارهای بزرگی خلق کرده و از وقتیکه به یک شبکه ‌منسجم تبدیل شده است، هماهنگی خوبی بین این گروه ها ایجاد و به محض بروز حادثه ای هماهنگی های لازم با دبیران استان ها برای ارائه خدمات بهتر انجام می‌ شود.

دبیر مجمع جهادگران کشور گفت: وظیفه مجمع جهادگران سیاست گذاری و مطالبه گری است، جهادگران فقط به خاطر رضای خداوند خدمت به مردم می کنند، بعد از شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم شاخص ترین شهدا شهدای جهادگر هستند.

وی گفت: اصلاحیه قانون بسیج در کمسیون مجلس شورای اسلامی رای آورد و اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند.

گفتنی است امروز با برگزاری مراسم رای گیری محمدکریم رحیمی با ۳۳ رای، علی سپیدبر ۱۲ رای، طاهره شیروان هشت رای، غضبان رحیمی هفت رای و بهروز اخزری با چهار رای به عنوان اعضای مجمع جهادی استان ایلام انتخاب شدند.

ارسال نظرات