خبرهای داغ:
مسوول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

عدم سرمایه اجتماعی، اصلی ترین مشکل تولید کالا در ایران اسلامی است

امیری نژاد عنوان کرد: یکی از مشکلات تولید کالا در ایران نداشتن سرمایه اجتماعی است و همین مسأله باعث بی اعتمادی به کالای ایرانی شده است.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۲۸
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، مرتضی امیری نژاد، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در برنامه غنی سازی اوقات فراغت سربازان در بازدید از دو شرکت پاکنام و آپادانا سرام بوئین زهرا، به سه رکن اساسی رشد و توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی، سرمایه مالی و سرمایه اجتماعی سه رکن اساسی رشد و توسعه اقتصادی را تشکیل می دهند. در این میان، سرمایه اجتماعی نقش مؤثری در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد، از این رو کشوری به رشد و توسعه دست می یابد که از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار باشد.

وی در ادامه افزود: سرمایه اجتماعی یک ثروت ملی است و مقدمه ای برای بهره گیری مناسب از سرمایه انسانی و سرمایه مالی است به همین دلیل برخی از کشورها علیرغم داشتن سرمایه انسانی و سرمایه مالی زیاد جزء کشورهای توسعه یافته قلمداد نمی شوند، در حقیقت سرمایه اجتماعی جایگاهی فراتر از دیگر سرمایه های ملی دارد.

امیری نژاد، سرمایه اجتماعی یک کشور را میراثی گرانبها دانست و گفت: سرمایه اجتماعی یک کشور میراثی گرانبهاست که می تواند کشور را به سوی رشد و توسعه پایدار برساند و زمینه های تعاملات مناسب اجتماعی را فراهم کند. اما وقتی این سرمایه ارزشمند در کشور دیده نمی شود، کشور هیچ گاه افقی که برای توسعه یافتگی ترسیم کرده، دست نمی یابد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به مؤلفه های سرمایه اجتماعی یک کشور سالم اشاره کرد و گفت: سرمایه اجتماعی حاصل رفتارهای منطقی و اخلاقی یک کشور سالم است. از این رو تولید در سرزمین هایی که دارای سرمایه اجتماعی خوبی هستند، درجه یک و با کیفیت بالاست. یکی از مشکلات تولید کالا در ایران نداشتن سرمایه اجتماعی است و همین مسأله باعث بی اعتمادی و بی باور شدن به کالای ایرانی شده است. برخی از کالاهای تولیدی در ایران به لحاظ کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش دارای استانداردهای بین المللی است، اما باز هم همه ایرانی ها رغبت به خرید آن کالا ندارند برای اینکه ما در زمینه سرمایه اجتماعی فقیریم. تا زمانی که ایران به لحاظ سرمایه اجتماعی ثروتمند نشود نمی توان انتظار رشد جهانی داشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها