خبرهای داغ:
بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین با رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال گذشته توسط مهدی صباغی شهردار قزوین، تقدیم شورا شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۳۳
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، بودجه شهرداری قزوین در سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان به صحن شورای شهر تقدیم شد و در نهایت ۱۱۰۰میلیارد تومان تصویب شد، امسال با رشد ۵۹ درصدی بودجه شهر قزوین به ۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسید، اتمام پروژه های نیمه تمام وتسویه دیون و بدهی ها، رشد ۶۷ درصدی هزینه های جاری و تاسیس شهرداری منطقه ۴ برابر مجوز وزارت کشور از شاخصه های بودجه ۱۴۰۱ می باشد، بدهی ۱۳۰۰میلیارد تومانی شهرداری قزوین هم چنان به عنوان یکی از سوالات مهم در اذهان مردم باقی است که تاثیر بدهی ها در رشد عوارض و خدمات شهرداری تا چه میزان تاثیر گذار خواهد بود در ادامه مشخص خواهد شد. اما محقق شدن بودجه تخصیصی و منابع درآمدی، فعال سازی کدهای هفت گانه درآمدی نگاه ها را به سمت مدیریت شهری معطوف کرده است.


ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ تا ۱۵ اسفند به شهروندان

فرج الله فصیحی رامندی رییس شورای شهر قزوین می گوید؛ جهت همکاری و سهولت در مدیریت شهری بودجه تا پایان بهمن تصویب و طی مراحل قانونی تا۱۵ اسفند به اطلاع عموم خواهد رسید ، توجه به نواحی منفصل شهری در توزیع خدمات با نگاه عدالت محور، الویت بندی طرح های نیمه تمام، تلاش برای تسویه بدهی های شهرداری قزوین، رفع برخی از معضلات شهری، اهتمام‌ به حمل و نقل عمومی، صرفه جویی در هزینه های جاری و عمومی و هوشمندسازی امور شهری از شاخصه های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قزوین می باشد.

اولویت پروژه های نیمه تمام است

مهدی صباغی شهردار قزوین با اشاره به ارائه بودجه شهرداری به صحن شورا تقدیم شد و در دو بخش دانشی و بینشی ارائه شد با بیان اینکه بودجه در ۲ بخش دانشی و بینشی تقدیم شد. بودجه شهر باید با رویکرد درآمد زایی اداره شود و در این زمینه از سازمان‌های خدمات رسان شهرداری برای درآمد پایدار کمک گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اولویت های بودجه پیشنهادی تصریح کرد: پروژه های زیادی در قزوین وجود دارد که به خاطر مشکلات مالی و اداری ناتمام مانده و می تواند ضرر های هنگفتی به سرمایه های عمومی وارد کند.تمام سعی مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ اتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری خواهد بود.

شهرداری منطقه ۴ تاسیس خواهد شد

صباغی در خصوص تاسیس شهرداری منطقه ۴ گفت: جهت پاسخگویی به مشکلات و امور مردم در یکی از مناطق شهری که بسیار هم بزرگ است شاهد تورم نیروی انسانی بودیم بر اساس مصوبه وزارت کشور که پیش از این انجام شده بود منطقه ۴ شهرداری تأسیس خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تحولات پیش رو در کشور ملزم به اجرای فرایند هوشمندسازی هستیم و در همین راستا ۵۷ پروژه برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

رشد ۵۹درصدی بودجه نسبت به سال گذشته

صباغی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های بودجه در سال آینده نگرش ویژه به بازآفرینی شهری در مناطق محروم شهر از جمله بافت فرسوده هادی آباد و خیابان شهید انصاری است.
وی گفت: بودجه سال آینده شهرداری قزوین با ۵۹ درصد رشد به ۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم با تحقق آن شاهد تحول در شهر باشیم.

شهردار قزوین اظهار کرد: در بخش منابع درآمدهای عمومی ما شامل ارزش‌های افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری، عوارض‌ها با ۵۴ درصد افزایش به نسبت سال گذشته ۹۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است. در قسمت واگذاری دارایی و سرمایه فروش زمین و مستغلات با ۶۷ درصد افزایش مبلغ ۱,۰۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

رشد ۶۷درصدی هزینه های جاری

صباغی افزود:در بخش دارایی‌های مالی و اوراق با ۲۲ درصد افزایش ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده و در بخش مصارف و هزینه جاری با ۶۷ درصد افزایش ۷۰۰ میلیارد تومان براورد شده و بودجه شهرداری در تملک دارایی، سرمایه‌ای و پروژه‌های عمرانی ۵۷ درصد رشد داشته و ۱,۱۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: ۴۳ درصد در بخش دیون افزایش داشتیم و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و احتمالاً متمم خواهد خورد. در بخش مأموریت‌های اجتماعی فرهنگی ۸۴ درصد و در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۵۶ درصد رشد داشته‌ایم.

صباغی در پایان گفت: بدهی شهرداری حدود ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است و بودجه پنهانی با ۵۰ پروژه محرمانه داریم که به زودی تقدیم خواهد شد، افزایش هزینه‌های توسعه و نگهداری زیرساخت‌های شهری، پیشی گرفتن نرخ رشد هزینه‌های جاری نسبت به نرخ رشد منابع شهرداری، شرایط اقتصادی ناپایدار و تورم فزاینده در هزینه‌های عمران شهری، تغییرات اقتصادی و تبعات مربوطه ناشی از تک نرخی شدن ارز، رکود بخش مسکن و کاهش رونق ساخت و ساز، کاهش کمک‌های دولتی به شهرداری‌ها و تاثیرات منفی همه گیری کرونا بر مالیه شهرداری‌ها را تهدیدهای های بودجه سال ۱۴۰۱ است.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها