میشل عون با اشاره به اینکه کشورش اواخر ماه جاری به طرح پیشنهادی کویت برای اعتمادسازی با کشورهای عربی پاسخ می دهد، بر آمادگی بیروت برای از سرگیری مذاکرات ترسیم مرزها تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۵۰
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، میشل عون رئیس جمهور لبنان در دیدار صبح امروز با «جوانا رونیسکا» هماهنگ کننده سازمان ملل در لبنان در کاخ «بعبدا» حمله به نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) را محکوم و بر آغاز تحقیقات درباره این حادثه که در شهرک مرزی «رامیه» و اوایل ماه میلادی جاری اتفاق افتاد، تأکید کرد و همکاری بین ارتش لبنان با نیروهای یونیفیل را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه ضروری دانست.

دو طرف در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی لبنان بحث و تبادل نظر کردند و میشل عون بر آمادگی کشورش برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی با هدف ترسیم مرزهای دریایی لبنان به طوری که حافظ حقوق بین المللی و حاکمیت این کشور باشد، تأکید کرد.

این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز امروز اعلام کردند مذاکرات ترسیم مرزی با لبنان از هفته آینده از سرگرفته می‌شود.

رئیس جمهور لبنان همچنین بر پایبندی به برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر یعنی ماه مه آینده تأکید کرد و افزود: بیروت از طرح پیشنهادی کویت با هدف اعتمادسازی بین لبنان و کشورهای عربی به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال می‌کند و وزیر خارجه در نشست وزرای اتحادیه عرب که پایان ماه جاری در کویت برگزار می‌شود، به این طرح پاسخ می‌دهد.

هماهنگ کننده سازمان ملل نیز در این دیدار موضع این سازمان را در قبال تحولات لبنان به میشل عون منتقل و اعلام کرد شورای امنیت در ماه مارس آینده درباره لبنان تشکیل جلسه می‌دهد و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در این نشست گزارشی را درباره تازه‌ترین تحولات لبنان و نکات مثبتی که در چند وقت اخیر در این خصوص ثبت شده است را ارائه می‌دهد.

ارسال نظرات