خبرهای داغ:
نخستین جشنواره ملی تئاتر سردار عشق در دو بخش رقابتی و غیررقابتی ۴ تا ۹ بهمن ماه در استان فارس اجرا و اختتامیه جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۵۵
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، نخستین جشنواره ملی تئاتر سردار عشق که 20 دی ماه در تالار حافظ این شهر کلید زده شد در بخش‌های مختلف آثار پذیرفته شده را اعلام کرد. این جشنواره 4 گرایش خیابانی به مرکزیت نی‌ریز؛ صحنه‌ای به مرکزیت آباده،  نمایشنامه‌خوانی به مرکزیت داراب و رادیو تئاتر به مرکزیت شیراز دارد.

نخستین جشنواره ملی تئاتر سردار عشق در دو بخش رقابتی و غیررقابتی 4 تا 9 بهمن ماه در استان فارس اجرا و اختتامیه جشنواره در دهه فجر با حضور گروه‌های شرکت‌کننده از سراسر ایران در شیراز برگزار می‌شود. 

بر این اساس آثار پذیرفته شده گرایش نمایشنامه‌خوانی در مرحله بازبینی عبارتند از: «معمای شاه» به کارگردانی محمدرادمهر و نویسندگی مصطفی جعفری جوزانی از استان اصفهان؛ «دوشنبه‌های بارانی» به کارگردانی امید نوعی شاد و نویسندگی حمیدرضا میرزایی‌زاده از استان همدان؛ «خون خواب خاک» به کارگردانی و نویسندگی سید مهدی فرجامی از استان تهران؛ «خاک بکر» به کارگردانی محمدسجاد شاه‌محمدی و نویسندگی حسین فدایی حسین از شیراز و «هوای خونین» به کارگردانی و نویسندگی هومن میرمعنوی از استان گیلان. 

«زمین گیر» به کارگردانی سعید عطوفت دارابی و نویسندگی سید مجید میرحسینی از شهر داراب استان فارس؛ «ریسک در منطقه دوازده» به کارگردانی سپیده صادقیان و نویسندگی ابراهیم خسرونژاد از شهر فسا استان فارس؛ «سمت خیال دوست» به کارگردانی محمدرضا روزمند و نویسندگی فرهاد ارشاد از شهرستان لامرد استان فارس؛ «لالایی در هور» به کارگردانی زهرا کشاورز و نویسندگی فرهاد ارشاد از شهرستان شیراز  و «ایستاده چو سرو به تماشای خورشید» به کارگردانی محمدنیک فرجام و نویسندگی هاشم پورمحمدی از شهر داراب از دیگر آثار این بخش است. 

آثار پذیرفته شده گرایش رادیو تئاتر نیز عبارتند از: «اشک عروس» به کارگردانی فرشته امینی و نویسندگی محمدرادمهر از استان اصفهان؛ «سه روایت از زندگی» به کارگردانی نازی دشتکیان و نویسندگی هاجر کوشکی از استان فارس؛ «ژنرال» به کارگردانی علی زیستی و نویسندگی علیرضا حنیفی از شهر کرمانشاه و «غربیستان» به کارگردانی مجتبی حسینی قیری و نویسندگی فرهاد ارشاد از استان فارس. 

همچنین آثار پذیرفته شدگان گرایش خیابانی – محیطی در مرحله بازبینی عبارتند از:  ایسو به کارگردانی و نویسندگی بهنام کاوه از شهر آبادان؛ دوران عاشقی به کارگردانی و نویسندگی امیر امینی از شهر لاهیجان؛ خون بازی به کارگردانی پویان عطایی و نویسندگی مصطفی جعفری جوزانی از استان اصفهان؛ بیز اوچ نفر (ما سه نفر) به کارگردانی و نویسندگی محمد یوسفی‌زاده از آذربایجان شرقی؛ رهایی به کارگردانی احمد جعفری و نویسندگی سیمین بهفر از استان تهران؛ نقل در نقل به کارگردانی سید امیرحسین کاظمی و نویسندگی امین فعله‌گری از استان همدان؛ غلام امام رضا به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد و نویسندگی حیدر رضایی از استان تهران  و فرزند ننه هرمز به کارگردانی حبیب‌الله ناصری و باقر رمضان‌زاده به نویسندگی حبیب‌الله ناصری از استان هرمزگان. 

بخش جنبی گرایش خیابانی – محیطی نیز آثاری دارد که معبر به کارگردانی الهام ایران دوست و نویسندگی پژمان شاهوردی از شهر نی‌ریز؛ عتیقه به کارگردانی پریسا میلادی و نویسندگی پژمان شاهوردی از شهر نی‌ریز؛ قاب و قافله به کارگردانی محمدجواد علیمردانی و نویسندگی سید اشرف طباطبایی از شهر نی‌ریز؛ به وقت قاسم به کارگردانی و نویسندگی حمیدرضا بیات از شیراز ؛ وصال یار به کارگردانی و نویسندگی سعید نظری از شیراز و میراث به کارگردانی و نویسندگی نسیم شکر از فسا آثار این بخش هستند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها