به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛

اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر برگزار می شود

زنجان-سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اظهار داشت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۱۹
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

مصطفی دودانگه در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با بیان اینکه سرود و آواهای انقلابی از اول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد عنایت و توجه جریان انقلاب بوده و نقش مؤثری در حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و حماسه سازی مردم داشته است، اظهار کرد: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر برگزار می شود. 

 

اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر برگزار می شود

سرپرست معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت :‌ تربیت و کشف استعدادها ، شناسایی گروه‌ها و تولید آثار ویژه در حوزه سرود از اهداف این مجموعه می باشد. 

 

وی افزود: این جشنواره در قالب تولید سرود، آکاپلا (همخوانی بدون موسیقی)، بازخوانی سرود و ایده (نماهنگ و اجرای پاتوقی) برگزار می‌شود.

 

دودانگه به موضوعات جشنواره مذکور اشاره کرد و افزود:امید به آینده، ائمه اطهار علیهم السلام، شخصیت های ملی و مذهبی (امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده های شهدا و جانبازان و…)، نوجوان ایرانی، آینده ساز ایران، سبک زندگی (ایرانی،اسلامی)، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید

مقاومت و تمدن نوین اسلامی و مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم نمونه ای از موضوعات جشنواره است. 

 

وی ادامه داد: ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار، مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت، خانواده، جمعیت، بیانیه گام دوم، ظرفیت ها، عدالت پروری و… از دیگر موضوعات جشنواره است. 

 

وی با اشاره به بخش ویژه این جشنواره تصریح کرد: پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس موضوع ویژه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر می باشد. 

 

 

این مسئول گفت : شرکت کنندگان در این جشنواره باید تا پایان ٣٠ بهمن‌ماه آثار خود را بصورت فایل صوتی در سایت فستیوال سرود (www.festivalsorood.ir) بارگذاری کنند.

 

 

دودانگه با بیان اینکه جوایز نفیسی برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است، افزود: گروه‌های برتر جشنواره علاوه بر حضور در شبکه‌های صداوسیما و اجرای زنده، در کارگاه مهارت‌افزایی نیز شرکت خواهند کرد.

 

وی در پایان گفت: پس از حضور نفرات برتر در شبکه ملی و اجرای زنده، این عزیزان در بخش نظردهی مردمی نیز حضور پیدا خواهند کرد.

 

 

 

ارسال نظرات