خبرهای داغ:
نهاوند-مدیرکل استاندارد همدان گفت: بحث استانداردسازی یک برندینگ است که باید رضایتمندی مشتری را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۳۶
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مددی در بازدید از دو واحد تولیدی شهرستان نهاوند از اعطای پروانه کاربرد نشان استاندارد به واحد تولیدی «کیان زاگرس فرتاک» بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و مصوبات شورای عالی استاندارد خبر داد و اظهار کرد: این پروانه برای تولید فراورده‌های کابل و وایر شمع خودرو به این واحد تولیدی اعطا شده است.

وی با بیان اینکه استانداردسازی حرف اول را در کیفیت‌بخشی محصولات تولیدی و جلب رضایت مصرف کنندگان دارد، اضافه کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران اجرای استاندارد را در بالاترین ضریب، اصل و اساس فرایند تولید قرار دهند تا بتوانند با محصولات دیگر در بازارهای ملی و بین المللی رقابت کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند.

وی ضمن اهدا پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری به این واحد تولیدی گفت: طبق قانون تمام کالاهای مشمول استاندارد اجباری باید پس از تولید آزمایشی با اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد به بازار عرضه شوند و بحث استانداردسازی یک برندینگ است که باید رضایتمندی مشتری را به همراه داشته باشد و با اجرای فرآیند استانداردسازی و با استقرار نظام استانداردسازی بتواند کالای خود را بر اساس استاندارد ملی مربوطه به بازار ارائه دهد.

مددی ضمن تشکر از این واحد تولیدی که جدی‌تر از رقبای خود استانداردسازی را در دستور کار قرار داده است، بیان داشت: یکی از الزامات اولیه داشتن کیفیت و داشتن نشان استاندارد است که نشان می‌دهد، فرآیند استانداردسازی در این واحد تولیدی استقرار یافته است.

وی گفت: مدیریت کیفیت کنترل کیفی واجد شرایط، داشتن آزمایشگاه و کنترل مواد اولیه و نهایتاً محصول نهایی با انطباق با استاندارد ملی بازار فروش می‌تواند موفقیت این واحد تولیدی را دوچندان کند.

*سرمایه در گردش مشکل واحدهای نیمه تعطیل و راکد شهرستان نهاوند

سرپرست فرمانداری نهاوند نیز در این بازدید با تأکید بر اینکه اجازه رهاسازی سرمایه‌های شهرستان را به کسی نمی‌دهیم، تصریح کرد: مطابق با سیاست‌ها و رویکردهای دولت مردمی؛ باید تمام بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل، دوباره احیا و راه‌اندازی شده و واحدهای نیمه تعطیل نیز با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهند.

جعفر سلگی با بیان اینکه مشکل واحدهای تولیدی به صورت جدی در حال پیگیری است، گفت: در زمینه حمایت‌های دولتی نیز با تمام توان از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای افزایش اشتغال، رونق تولید و حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان استفاده شود و اطمینان داریم با حمایت و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و استانی به اهداف توسعه شهرستان می‌رسیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: در شهرستان نهاوند هم تعدادی از این واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد وجود داشت که خوشبختانه با ظرفیت بیشتری از گذشته کار می‌کنند یا کلاً راکد بوده اند که به صورت فعال در آمده‌اند.

وی گفت: طبق بازدیدی که از واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد داشته‌ایم مشکل این واحدها عموماً بحث سرمایه در گردش است که امیدواریم این مشکل هم به زودی برطرف شود و در ستاد رفع موانع استان هم مطرح خواهیم کرد و انشاالله شاهد پویایی و بالا رفتن سطح تولید و ظرفیت کلی شرکت‌ها باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات