خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند:

ترویج قانون شکنی برای تسلط بر جامعه نتیجه اقدامات غربی ها است

امام جمعه بیرجند: قانون شکنان عمده جهانی کارشان این است که برای سلطه بر هر جامعه قبلا قانون شکنی را در جامعه ترویج و بعد بر آنان مسلط می شوند.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۴۷
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه خودم و همه شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی که تنها زاد سفر آخرت است یادآوری میکنم اظهار داشت: همه اهل خرد می‌دانند که سراپای این جهان قانون است هم امور مربوط به سخت افزار جهان هستی و هم هر آنچه که مربوط به نرم افزار هستی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با این عنوان که آن کار، ایده و فکری به ثمر می‌رسد که قانون ذی ربط را رعایت کند عنوان کرد: نیک بختی انسان و خوشبختی جامعه از این مستثنا نیست و هر انسانی، هر جامعه و مردم آرمانی برای خوشبختی دارند، اما این یک اتفاق نیست بلکه این یک حرکت قانون مند می‌خواهد.

حجت‌الاسلام عبادی گفت: خداوند که پیامبران را فرستاده اول آن‌ها را با حجت فرستاده و من و شما را در هر جامعه‌ای و در هر کاری که می‌خواهد بکند باید حجت داشته باشد وانگهی کتاب یعنی علم باید هرکاری که می‌خواهد بکند در سیستم علمی مربوط به آن انجام دهد. اگر خارج از علم باشد هرگز به نتیجه نمی‌رسد؛ و دیگری قانون است در هرجریانی که قانون آسیب ببیند زمین‌گیر می‌شویم همان خودرو که سوارید یک لحظه اتصال برقش قطع شود چکار می‌شود؟

وی با بیان اینکه همه امور اینگونه هست هر چیزی قانون مربوط به خودش را دارد ادامه داد: تقوی هم همین است همه امور قانون دارد حرف زدن هم قانون دارد.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: اگر آن آرمان جامعه نیک بخت را می‌خواهیم باید اینگونه کنیم و همه باید توجه کنیم ما هر جا که قانون شکنی می‌کنیم که به آن به بغی یعنی سرکشی از قانون تعبیر می‌شود به ضرر خودمان است و متوجه نمی‌شویم.

وی گفت: این خلاف، قانون شکنی، دزدی همه به ضرر خودمان است و با آن نمی‌توان به جامعه ایده آل رسید. مقداری روی این مسئله امعان نظر یعنی اینکه متخلف از قانون نه خودش متوجه کار بدش است و بسیاری از جوامع هم بدی کار او را درک نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: درک یعنی درد و بی دردی بزرگترین درد ماست اینی که قانون را می‌شکند آیا توجه دارد که هم او ده‌ها هزار مورد زندگی خودش را که به برکت جامعه و به برکت قانون خواسته‌های او انجام می‌شود به آن توجه ندارد.

وی افزود: در کشور همه وزارت خانه‌ها با همه عواملی که کار می‌کنند و باقی سازمان‌ها افراد و اشخاص در حال خدمت دادن هستند که هر یک از آن‌ها باز خودش از لحاظ تعداد جمعیت‌ها که خدماتی میدهند صد‌ها هزار نفرند به من و تو هم خدمات می‌دهند حالا در ده‌ها هزار خدمات یکی امنیت است همین امنیتی را در جامعه و کشور چه کسی تامین می‌کند؟ وانگهی با چه هزینه ای؟ صد‌ها هزار شهید داده می‌شود که تو امنیت پیدا کنی. از همه طرف خدمات بر اساس قانون می‌گیرد و جایی تاخیر که بشود دادش در می‌آید، ولی نوبت به خودش که برسد قانون شکنی می‌کند آیا از این نوع بدتر هم هست؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در خطبه دوم نماز با بیان اینکه همه باید توجه داشته باشیم که عامل قانون شکنی یا جهالت است یا استبداد است که مظهر تام جهالت است و یا اضافه بر آن استکبار است که دست بیرونی برای قانون شکنی دیده می‌شود افزود: باید بصیرت ما آن‌ها را کنترل کند، اما اصل قانون شکنی از بیرون بر ما تحمیل می‌شود و متاسفانه افرادی که نادان هستند بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند تا کسی که خودش را به خواب می‌زند.

امام جمعه بیرجند گفت: گلادستون مسیحی در تاریخ خود در مقابل لرد‌های بریتانیا قرآن را در دست گرفت و به جهانخواران خطاب کرد ما باید بر مردم دنیا مسلط شویم، ولی تا زمانی که این قرآن بر جامعه‌ای حاکم باشد نمی‌توانیم این کار را بکنیم اول باید این مانع را از میان برداریم.

وی افزود: البته که نمی‌شود قران را از میان مردم مسلمان برداشت، ولی می‌توان قانون قرآن را از میان مردم برداشت.  این جمله‌ها برای سرنوشت شما گفته شده است و قانون شکنان عمده جهانی کارشان این است که برای سلطه بر هر جامعه قبلا قانون شکنی را در جامعه ترویج و بعد بر آنان مسلط می‌شوند.

عبادی گفت: اروپایی‌های جهانخوار و وحشی بیگرافی روشنی دارند و کارشان قتل عام افراد است و الان با این افراد روبه رو هستید. اینان جنگ بین‌المللی اول و دوم نزدیک ۵۰ میلیون قتل عام داشتند و یا قتل دستجمعی کودکان و دفن در یک گودال کار اینان است.

وی ادامه داد: ایجاد اختلاف در کشور‌های اسلامی، تجهیز صدام، تشکیل گروه‌های تکفیری مثل داعش این‌ها را این کشور‌ها راه می‌اندازد. آنی که از طرف فضای مجازی ترویج قانون شکنی می‌کند دشمن سرت کلاه می‌گذارد هر جامعه‌ای که قانون شکنی کند زمین‌گیر می‌شود و دشمن بر او مسلط می‌شود قانون ناموس شماست گول دشمن را نخورید حواستان جمع باشد این کار‌ها جزو برنامه هایشان است.

وی در پایان گفت: غرب دلیل لازم ندارد بزرگترین قانون شکن جهان است دشمن به گونه‌ای تبلیغات می‌کنند که تازه او طلبکار هم می‌شود که این بخاطر اینه که دشمن را نمی‌شناسیم بخاطر ضعف دشمن شناسی مان است او دشمن است شما هم احساس دشمنی کنید نه نوکری.
انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها