خبرهای داغ:
مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی:
مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: از یک ماه قبل ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن بسیج آغاز شده‌است و مرحله استانی مسابقات در دهه سوم بهمن‌ماه مصادف با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۸۳
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

حجت‌الاسلام کامجو مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: ما در دارالقرآن بسیج دنبال این هستیم که منویات و مطالبات رهبری در حوزه قرآن را پیگیری کنیم رهبر انقلاب در چند محور مطالباتی دارند که از جمله گسترش مفاهیم قرآنی بین افکار عمومی، جریان‌ساز قرآنی و انس با قرآن و معیار گرایی قرآنی است.

وی عنوان داشت: از ابتدای امسال تا کنون دو برنامه داشتیم پویش حفظ سوره مبارکه یس شش ماهه نخست امسال این دوره مسابقات در سطح نواحی شهرستان‌ها برگزار شد و تمام افراد حافظ سوره یس گروه‌بندی کنند مربی داشتند دو آزمون کتبی و شفاهی با ملاک‌های حفظی بوده‌است درنتیجه ۲هزار نفر حافظ سوره یس شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام کامجو افزود: در ادامه کار از هفته دفاع مقدس پویش واقعه خوانی در خانه و خانواده شروع شد با این هدف که از سنت‌های دفاع مقدس تلاوت سوره واقعه در کانون خانواده بوده‌است به پویشی در حلقات صالحین دربیاید.

وی عنوان کرد: مسابقه حفظ سوره واقعه، تفسیر و مفاهیم این سوره، قرائت تقلیدی و ترتیل سوره‌ی واقعه مشخص شد این دوره از مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد.

مسئول معاونت تعلیم‌وتربیت سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع بیش‌از ۱۲۰۰ نفر در این دوره مسابقات شهرستانی شرکت کردند و نفرات اول تا سوم مشخص شدند برگزیدگان نواحی فراخوان شدند و پنج شنبه ۷بهمن مرحله استانی مسابقات قرآن حول سوره‌ی واقعه برگزار شد.

وی اضافه کرد: ۶۰ نفر از نفرات برتر در چهار رشته به مرحله استانی راه پیدا کردند و این مسابقات با حضور داوران در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد و ۲۰ نفر برتر مشخص شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

حجت الاسلام کامجو ادامه داد: در پایان مراسم اختتامیه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، جمعی از روحانیون و نخبگان قرآنی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها