معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری رودبار با انتقاد از تعطیلی برخی کارخانجات گفت: به دستور رئیس جمهور هیچ کارخانه‌ای به دلیل بدهی نباید تعطیل شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۹۳
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸

 

 

 

 

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری رودبار با انتقاد از تعطیلی برخی کارخانجات گفت: رئیس جمهوری دستور داده است هیچ کارخانه‌ای که به دلیل بدهی ضبط می‌شود، نباید تعطیل شود.

وی در ادامه افزود: ایران در حوزه دانش بنیان، محصولات صنعتی، ساخت و ساز‌های سنگین و سدسازی موفقیت‌های زیادی کسب کرده است و ۸ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین هم توسط کارشناسان متوسط کشور طراحی و اجرا می‌شود. برای سد دیورش، گازرسانی روستایی، انتقال آب باغ‌های علی آباد، پل سفید رود، جاده ساحلی، مبارزه با مگس و ملخ و تغییر کلاس لوله گاز اعتبارات خوبی گذاشته است.

 

کشاورزان رودباری آب ندارند

هوشنگ عباسقلی زاده، فرماندار رودبار هم گفت: به رغم مجاورت این شهرستان با سد سفیدرود، کشاورزان این شهرستان آب کافی برای کشاورزی ندارند. آفت مگس زیتون و ملخ، نداشتن راه دسترسی اهالی پشت سد آیت الله شهربیجار، حرایم لوله گاز، فرسودگی آتش‌نشانی‌ها و ناتوانی شهرداری‌ها در پرداخت حقوق از مشکلات اساسی رودبار است.

 

زمین پتروشیمی لوشان از سال ۸۹ تاکنون رها شده است

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده رودبار هم در این نشست گفت: سد دیورش به عنوان نیاز اساسی این شهرستان است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز شد و هنوز به پایان نرسیده است. ۲۲ هزار کشاورز و ۳ هزار دامدار رودباری به عنوان یک چهارم جمعیت رودبار مشکل منابع طبیعی دارند، ۱۲ روستای رودبار هنوز گاز ندارند و زمین پتروشیمی این شهرستان از سال ۸۹ تاکنون رها شده است.

 

از ۲۰۰ واحد شهرک صنعتی، ۴۵ واحد فعال است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن سید محمدی، امام جمعه رودبار هم گفت: این شهرستان کوهستانی، وسعت زیاد و پراکندگی دارد که آسفالت راه‌های روستایی آن هزینه بر است و در تخصیص بودجه جایی ندارد. از ۲۰۰ واحد شهرک صنعتی، ۴۵ واحد فعال است و ایجاد سازمان زیتون برای رسیدگی به مشکلات زیتون رودبار ضروری است.

 

ارسال نظرات