خبرهای داغ:
ویژه ولادت حضرت زهرا (س) ۱۲/ نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان:
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان با اشاره به تقدس و ارزش نقش مادری برای زنان گفت: تحکیم خانواده و تلاش برای استحکام آن اصلی‌ترین نقش زن در یک خانواده است. زنان باید کمک کنند تا کارکردهای خانواده پررنگ‌تر شود و خانواده به راحتی در معرض تزلزل و آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۵۰۶
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج:- سیستان و بلوچستان: جشن میلاد کوثر ویژه ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر به همت بسیج جامعه زنان ناحیه ویژه زاهدان برگزار شد .
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،در این مراسم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا و گرامیداشت روز مادر به مقام حضرت زهرا در جایگاه دختری، همسری و مادری پرداخت و افزود: لحظه لحظه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) باید برای همه ما الگو باشد ، اخلاق و رفتار ایشان در مواجهه با مشکلات ، همسرداری ، خانه داری ، تربیت فرزند و ولایتمداری باید سرلوحه زندگی ما باشد.

حجت الاسلام اکبر پور افزود:مهم‌ترین و ارزشمندترین نقشی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار به آن تاکید و سفارش شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز باید مهم‌ترین دغدغه بانوان ما وقت‌گذاری برای تربیت فرزند و دغدغه مادری باشد افزود: مادر در خانواده نقش اساسی تربیت کودک را بر عهده دارد و مهمترین وظیفه و مسئولیت برای مادر تربیت درست فرزندان است، که از دوران بارداری شروع شده و تا آخر عمر نیز ادامه دارد و این بسیار مسئله مهم و اساسی است.

وی خطاب به بانوان و مادران جوان افزود : نقش مادری نقش بسیار ارزشمند و مقدسی است و شما بانوان امروز باید با الگو گیری از سیره و روش زندگی حضرت زهرا (س) بر مقوله فرزند آوری و تربیت اسلامی و صحیح فرزندان توجه ویژه و اساسی داشته باشید و طبق اصول و ارزش های دینی پیش بروید.
وی همچنین با اشاره به نقش زن در خانواده و جامعه، بیان کرد: مسئولیت اجتماعی بانوان نباید مانعی برای نقش همسری و مادری آنان شود، اگر بانوان بخواهند در مسئولیت های اجتماعی موفق باشند و بدرخشند اول باید مسئولیت مادری خود را به خوبی ایفا کنند.
حجت الاسلام اکبر پور با تاکید بر اینکه تحکیم خانواده و تلاش برای استحکام آن اصلی‌ترین نقش زن در یک خانواده است افزود: زنان باید کمک کنند تا کارکردهای خانواده پررنگ‌تر شود و خانواده به راحتی در معرض تزلزل و آسیب‌های اجتماعی قرار نگیرد.
سرهنگ پاسدار محمد رضا نخعی فرمانده سپاه ناحیه ویژه زاهدان نیز در این مراسم ، با تبریک ولادت حضرت زهرا و گرامیداشت یاد و نام شهدا گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند ولی اثر گذاری بیشتری در جامعه دارند.

وی افزود: زن به عنوان ستون خانواده تحکیم بنیان خانواده را بر دوش دارد و مهمترین وظیفه زن در خانواده تربیت فرزندانی انقلابی است.
فرمانده ناحیه ویژه زاهدان با اشاره به این مطلب که نسل پیامبر از سلاله پاکش حضرت زهرا ادامه پیدا کرده است افزود: تداوم نسل پیامبر و ولادت حضرت زهرا برای ما پیام دارد و آن تربیت فرزندان انقلابی در دامن مادران انقلابی در اسلام است
وی ادامه داد: تربیت فرزند کار مهم و عظیم است و زنان باید در راستای تربیت و رشد فرزندان تراز انقلاب بیش از پیش تلاش کنند چرا که اگر ایفای نقش زنان و تربیت فرزندان در مسیر صحیح نبود در تداوم حرکت دچار مشکل می شدیم.
نخعی بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال کم رنگ کردن نقش مادری و تربیت اسلامی آنان هستند لذا باید بیش از هر زمان دیگر بیدار و هوشیار بود تا دشمنان به اهدافشان دست نیابند
در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت به مولودی خوانی پرداختند و در پایان از مادران شهدا و جمعی از بانوان موفق در عرصه های اجتماعی و علمی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام/*
پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات