معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به سرعت چهار برابری سرایت سویه اُمیکرون، اشاره و تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، واکسیناسیون گسترده و  تزریق دُز سوم واکسن مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۶۳۶
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، سیدجواد هاشمی مهر در جلسه استانی ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا گفت: ماندگاری اُمیکرون روی پوست و اجسام پلاستیکی طولانی مدت بوده و تا هشت روز ماندگاری دارد.
 وی ابراز داشت: طبق اطلاعاتی از کشور فرانسه، مقاومت این ویروس در برابر واکسن بالاست، اومیکرون PCR گریز است و سرعت چهار برابری دارد، لذا باید بسیار مراقب باشیم.
وی با بیان اینکه از عادی انگاری و ساده انگاری اجتناب شود، تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تزریق واکسن و زدن ماسک مورد توجه جدی باشد. 
هاشمی مهر با بیان اینکه، محدودیت مطلق در برگزاری تجمعات اعلام نشده است گفت: برگزاری مراسم های جشن و عروسی تا سطح حضور ۲۰ درصدی مجاز است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه خود را در این خصوص ارائه دهد تا دستورالعمل های بهداشتی که از اولویت هاست در مساجد، حسینیه ها و تکایا مدنظر قرار گیرد.
وی با تبریک سالروز دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی گفت: در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و حساسیت لازم برای برنامه ریزی در این خصوص با شرایط کرونایی مورد تاکید است.
هاشمی مهر تغییر رنگ بندی چهار شهرستان استان را هشداری جدی اعلام کرد و ابراز داشت: شهرستان‌ های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و باشت از لحاظ رنگ بندی کرونایی در وضعیت زرد قرار گرفته‌ اند و دیگر شهرستان‌ها آبی هستند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: اگر دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نشود، قطعا وضعیت شکننده تر خواهد شد.
به گفته وی، در حال حاضر بحث هرگونه تعطیلی در استان مطرح نیست و اگر در جایی لازم باشد، ستاد مدیریت مقابله با کرونا تصمیم می گیرد. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: تامین معوقه کادر درمان استان، کمبود دارو و تجهیزات بیمارستانی امروز توسط استاندار به مرکز اعلام شده و فردا در هیات دولت مطرح می شود.
هاشمی تصریح کرد: واکسیناسیون افراد ۹ تا ۱۲ سال با رضایت والدین صورت می گیرد و تزریق واکسن برای این قشر در استان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه، حوزه های مختلفی در کنترل سویه جدید اُمیکرون نقش آفرین هستند، افزود: در این ارتباط مردم عزیز استان، ستاد استانی کرونا، دستگاه‌های اجرایی متولی، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، صدا و سیما و رسانه های گروهی استان بیش از پیش به مسئله امیکرون توجه داشته باشند. 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به افزایش بازرسی ها و نظارات ها توسط گروه های نظارتی و به آموزش عمومی و اطلاع رسانی بیش از پیش از طریق صدا و سیما، اصحاب رسانه و فضای مجازی در خصوص سویه جدید کرونا، اُمیکرون تاکید کرد.

 

ارسال نظرات