خبرهای داغ:
امام جمعه اروندکنار از بیکاری به عنوان مهمترین چالش این منطقه نام برد و گفت:تسهیل در اشتغال زایی در این منطقه مرزی یک اولویت راهبردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۶۵۷
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

حجت الاسلام مهدی محمدی‌پور شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: مردم اروندکنار توان مالی کافی برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی ندارند ضمن اینکه فعالیت های کوچک اقتصادی در بندر اروندکنار عواید چندانی برای اهالی این منطقه ندارد.

وی خواستار برطرف کردن مشکلات گمرک اروندکنار در راستای رونق اقتصادی منطقه شد و افزود: فعالیت گمرک برای شهر اروندکنار بسیار حیاتی است به همین دلیل توجه ویژه به آن به طور حتم رضایت مردم را نیز در پی خواهد داشت و زمینه برای اشتغالزایی را نیز فراهم می‌کند.

امام جمعه اروندکنار گفت: اگر چه در سالهای اخیر شاهد حرکتهای خوب و رو به جلویی در بخش کشاورزی در این منطقه بودیم اما باید در زمینه تشویق، ترویج، فرهنگ سازی و برگرداندن وضعیت کشاورزی منطقه به جایگاه پیش از جنگ آن اقدام بیشتری انجام شود زیرا کشاورزی نقش تاثیرگذاری در امرار معاش و اشتغال مردم اروندکنار دارد.

حجت الاسلام محمدی‌پور خواستار توجه ویژه به اروندکنار شد و بیان کرد: تاکنون شاهد تبعیض فراوانی نسبت به این شهر بوده ایم و خدمات دهی به آن قابل قبول نیست ضمن اینکه حضور و بازدید اکثر مسوولان از اروندکنار نمایشی بوده و تا کنون نتایج این بازدیدها لمس نشده است.

وی اظهار داشت: مردم اروندکنار همواره در کنار مسوولان و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در سخت‌ترین شرایط آنان را همراهی کرده‌اند و باید دین آنها با ایجاد اشتغال و خدمات دهی مناسب ادا شود تا شاهد مهاجرت آنها به آبادان و شهرهای دیگر نباشیم.

امام جمعه اروندکنار از مردم این شهر به عنوان بهترین مرزدار یاد کرد و افزود: از فرماندار ویژه آبادان به عنوان نماینده عالی دولت در منطقه انتظار می رود با همراهی سایر مسوولان در تلاشی بی وقفه و مستمر برای رفع مشکلات این منطقه گام بردارد.

برخورد جدی با افراد دارای سلاح غیرمجاز

حجت الاسلام محمدی‌پور همچنین دستگاهای حکومتی و شیوخ و عشایر منطقه را به جمع آوری اسلحه توصیه کرد و گفت: شیوخ منطقه باید کمک کنند تا اسلحه های غیرمجاز جمع آوری شوند و کسی در خانه‌ اسلحه نگهداری نکند.

وی افزود: با افرادی که دارای اسلحه غیر مجاز و غیر قانونی هستند باید برخورد جدی صورت گیرد.

امام جمعه اروندکنار بیان کرد: رسم غلط تیراندازی نه تنها یک ارزش به حساب نمی‌آید، بلکه با تبعات همیشگی خود یک ضد ارزش محسوب شده و امنیت منطقه را بر هم می زند.

حجت الاسلام محمدی‌پور گفت: بزرگان و افراد با نفوذ محلی باید برای مدیریت مجالس عمومی همچنین حل و فصل مسائل و مشکلات اجتماعی در منطقه بیشتر تلاش کنند.

اروندکنار با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری آبادان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها