مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفت و گو با بسیج :

انتقال ارزش‌های انقلاب در جهاد تبیین اولویت کاربران فضای مجازی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت : انتقال ارزش‌های انقلاب در جهاد تبیین اولویت کاربران فضای مجازی باشد .
کد خبر: ۹۴۱۶۰۵۶
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

اسماعیل جهانگیری  مدیرکل فرنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج در بندر عباس ، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب  درباره جهاد تبیین و اینکه دانشگاه چه نقشی در قبال جهاد تببین دارند، اشاره کرد: اگر بخواهیم موضوع جهاد تبیین را ساده سازی کنیم باید بگوییم که امروز فضای مجازی و فضای رسانه‌ای جهان شرایطی را پیش آورده که مدل جدیدی از جنگ در حال رخ دادن است که آن هم جنگ روایت‌ها است. یعنی از یک حادثه واحد، چندین روایت با مدل‌های مختلف،‌ رویکردها و نتایج متعدد می‌شود.

 

جهانگیری  اشاره کرد: جهاد تبیین یکی از اتفاق‌های مهمی است که می‌تواند در این روایت‌ها نقش جدی بازی کند؛ یعنی آحاد جامعه به ویژه قشر فرهیخته، دانشگاهی و دانشجویانی که دلسوز هستند و نسبت به موضوعات معرفت و شناخت دقیق‌تری دارند و به مسائل عاقلانه تر نگاه می‌کنند،‌ این شان و وظیفه را برای خودشان قائل باشند که نسبت به روایت‌هایی که در کف فضای مجازی،‌ جامعه و دانشگاه اتفاق می‌افتد بی تفاوت نباشند.

 

وی اشاره کرد: به تعبیر دیگر افراد آگاه جامعه، آن چیزی که متوجه می شوند و نسبت به آن مطلع‌اند و در جریان عواقب آن قرار گرفته‌اند را از زاویه نگاه خودشان که زاویه متناسب با نظام فرهنگی و ذهنی مردم جامعه ماست، تشریح،‌ توضیح و تبیین کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه گفت: به هر حال کشور ما دشمنان قسم خورده‌ای دارد که این دشمنان در طول سالیان بعد از انقلاب در هر بازه زمانی در هر مدلی که توانستند، سعی کردند به کشور ضربه بزنند. به طور مثال اگر می‌توانستند کودتا طراحی کنند این کار را انجام داده‌اند،‌ یا اگر می‌توانستند یک جنگ منطقه‌ای طراحی کنند آن را طراحی کرده‌اند و اگر می‌توانستند گروه‌های تروریسی مانند منافقین را سازماندهی کنند،‌ انجام داده تا ترور در این کشور اتفاق بیافتد.

ارسال نظرات