اجرای 1250 طرح محرومیت زدایی در چهارمحال و بختیاری و واگذاری پروژه‌های راکد در حوزه راه روستایی به بسیج سازندگی از مهم ترین مسایل عنوان شده در قرارگاه امام حسن علیه السلام بود.
کد خبر: ۹۴۲۵۴۰۴
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ غلامعلی حیدری روز گذشته در جلسه هماهنگی قرارگاه امام حسن(علیه السلام ) در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ماه رمضان متعلق به امام حسن(علیه السلام ) است، اظهار کرد: این امام "کریم اهل‌بیت" نامیده می‌شود، به‌همین دلیل قرارگاهی برای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف به‌نام این امام تشکیل شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: قرارگاه امام حسن (علیه السلام ) در راستای محرومیت‌زدایی در حوزه‌های آب روستایی، راه روستایی، مسکن و منابع‌طبیعی آبخیزداری به‌صورت منسجم وارد عمل می‌شود و خوشبختانه اعتبارات خوبی برای محرومیت‌زدایی در این حوزه‌ها اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه امام حسن(علیه السلام ) در استان‌ها فعالیت خود را توسط بسیج سازندگی سپاه دنبال می‌کند، عنوان کرد: در سفر ریاست‌جمهوری به چهارمحال و بختیاری و بودجه ۱۴۰۱، اعتبارات خوبی برای محرومیت‌زدایی در قالب این قرارگاه پیش‌بینی شده است که باید مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای محرومیت‌زدایی در حوزه راه، آب، مسکن و آبخیزداری فراهم شود.

حیدری افزود: فعالیت قرارگاه امام حسن(علیه السلام ) برای محرومیت‌زدایی تنها مختص روستاها نیست و حاشیه شهرها نیز از خدمات محرومیت‌زدایی این قرارگاه بهره‌مند خواهد شد، تیمی برای شناسایی مشکلات و موانع اجرایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان‌ها تشکیل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر حضور روحانیون و پیشکسوتان دفاع مقدس در گروه‌های جهادی، گفت: باید در کنار اقدامات محرومیت‌زدایی به مسائل فرهنگی در مناطق محروم نیز توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، همایشی برای گروه‌های جهادی در استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه باید اعتبارات در نظر گرفته شده برای محرومیت‌زدایی به‌صورت عادلانه در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری تقسیم شود، تصریح کرد: فرصت جذب اعتبارات اندک است، باید هرچه سریعتر اعتبارات در این حوزه جذب شود و اگر مدیری در این حوزه کوتاهی کند با او برخورد خواهیم کرد.

حیدری افزود: برای تامین قیر در پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری مشکلی وجود ندارد، پروژه‌های راکد در حوزه راه روستایی برای تکمیل به بسیج سازندگی سپاه واگذار شود، همچنین پیشنهاد شد اعتبار لازم برای آسفالت ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان تامین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پیش‌بینی شده است، بحث تامین آب شرب روستایی توسط قرارگاه امام حسن(علیه السلام ) در گام اول در 44 روستای استان پیگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل درآمدهای فروش املاک و اموال مازاد، نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کنند، همچنین دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای طرح‌های اشتغالزا مانند گلخانه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(علیه السلام) هم در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های سپاه در بحث محرومیت‌زدایی، گفت: در سال گذشته ۲۸۳ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته‌امداد و ۲۵ واحد نیز برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی توسط نیروهای بسیج سازندگی احداث شد.

سردار اکبری افزود: همچنین ۱۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در حوزه راه روستایی، آب روستایی، غسالخانه، آبرسانی، احداث مسجد، مدرسه و مسکن توسط سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(علیه السلام ) در استان اجرا شده است.

وی یادآوری کرد: تاکنون ۷۶۰ هزار بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان در بین نیازمندان در چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(علیه السلام ) گفت: آبرسانی به ۴۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در قالب قرارگاه امام حسن (علیه السلام ) امسال اجرا می‌شود؛ اما پروژه‌هایی که در قالب این قرارگاه اجرا می‌شود نباید معارض داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی برنامه های سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،  از احداث پل برای تردد اهالی روستای نسه‌کوه در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

ارسال نظرات