خبرهای داغ:
مدیرکل انتقال خون استان قزوین؛

مشارکت مردم استان قزوین در اهدای خون طی یکماه گذشته افزایش داشته است

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از افزایش مشارکت مردم استان قزوین در اهدای خون طی یکماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۵۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

قزوین_دکتر مریم مدرسی، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به نیاز بیماران به فرآورده های خونی بیان کرد: ضمن آرزوی قبولی طاعات از هم استانی های عزیز می خواهیم تا با اهدا خون به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی یاری رسانند که یکی از آموزه های دینی ما، یاری رساندن به دیگران و نجات جان انسان هاست.

وی با اشاره به فعالیت مراکز و پایگاه های انتقال خون در استان گفت: فراورده‌های خونی مورد نیاز بیماران، علاوه بر سامانه، در دو مرکز خونگیری قزوین و تاکستان تهیه می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به آمار مراجعین به مراکز انتقال خون اظهار کرد: از ابتدا تا پایان فروردین ماه سال‌جاری طی یکماه گذشته ۴ هزار و ۳۴۱ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته با رشد ۱۶/۷۶ درصدی مواجه بوده است.

مدرسی عنوان کرد: از این تعداد مراجعین از ۳ هزار و ۳۶۲ نفر معادل ۷۷/۴۵ درصد خون دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱/۷ درصدی داشته است. همچنین دریافت پلاکت فرزیس نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸/۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به حضور ۵۷/۷۶ درصدی اهداکنندگان مستمر افزود: این رقم سال گذشته برابر ۵۹/۴۰ درصد بوده است. همچنین مراجعه بانوان اهداکننده خون طی یکماه گذشته ۲۰۳ نفر معادل ۶/۰۴ بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: در این مدت هزار و ۹۰۸ واحد خون به سایر استان‌ها ارسال شده که رشد ۱۲/۲ درصدی داشته و هزار و ۴۴۵ واحد خون به بیمارستان‌های استان ارسال شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته درصد رشد داشته است.

دکتر مدرسی در پایان گفت: نیاز استان به خون و فرآورده های خونی به طور صد درصد تامین شده اما اهدا کنندگان می توانند با اطمینان کامل از رعایت نکات و شرایط بهداشتی جهت انجام این امر خداپسندانه به پایگاه های انتقال خون مراجعه نمایند تا خون اهدایی آنها موجب نجات نیازمندان شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار