رئیس بنیاد مستضعفان در آئین سومین شب قدر در اسایشگاه خیریه کهریزک:
سومین شب قدر با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس بهزیستی شهرستان ری، بخشدار و شهردار کهریزک، رئیس هلدینگ پارسینه، اعضای هیات امناء و مدیره موسسه خیریه کهریزک، رئیس گروه نیکوکاری همیاران فرهنگی و نیکوکاران امور مشارکت های موسسه خیریه کهریزک برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۷۶۷۹
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۷

همزمان با بیست و سوم ماه مبارک رمضان مراسم سومین شب از لیالی قدر با حضور مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، رضایی اصل رئیس بهزیستی شهرستان ری، بخشدار و شهردار کهریزک، اسکندری رئیس هلدینگ پارسینه، اعضای هیات امناء و مدیره موسسه خیریه کهریزک، خانم بقایی رئیس گروه نیکوکاری همیاران فرهنگی و نیکوکاران  امور مشارکت های موسسه خیریه کهریزک و جمعی از مددجویان در محل اسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

 

در این مراسم مهندس پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، در سخنانی با بیان اینکه اسایشگاه خیریه کهریزک مکانی مقدس است، اظهار داشت: در این شب پرفیض و در این محل کسانی را شفیع و واسطه قرار می دهیم که دل پاک و  زلال آنها احتمال اجابت دعا را بیشتر می کند و ما این عزیزان را واسطه های قوی بین خودمان و خدای متعال قرار می دهیم تا از فیوضات شب قدر بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: حال ما با حضور در اسایشگاه کهریزک خوب می شود. این سنت حسنه ای است که ما چندین سال افتخار می کنیم شب های احیا یک شب در کهریزک حضور پیدا می کنیم و قرآن به سر می گیریم و مراسم احیاء را در این محل برگزار می کنیم.

 من خیلی به این جمع معلولان و سالمندان اعتقاد دارم ، چون دل اینها پاک است و وقتی قرآن به سر می گیرند ما هم قاطی اینها هستیم.  فتاح افزود: در رابطه با کهریزک من بیشتر اینجا می آیم که از هیات امنا و هیات مدیره تشکر کنم چون کار بزرگی می کنند چرا که من به این موضوع آشنا هستم. مراسم امشب یک مراسم مهمانی بود اما در روزهای دیگر وقتی می آیم در جزئیات ریز می شویم جلسه می گذاریم مسئولان موسسه گزارش  می دهند . من در جریان کلیه مسائل این موسسه هستم  و اعتقاد دارم این کار، کار سختی است که در آسایشگاه کهریزک و سایر خیریه ها انجام می شود و در واقع خیلی  از مشکلات و بار از دوش دولت برداشته می شود اگر موسسات خیریه نباشند اینها روی سر بهزیستی و دولت آوار می شود که خیلی سخت است.    خیرین   کمک می کنند و بار هزینه روی دوش آنها است.  ما هم کمک می کنیم  بالاخره وقتی می خواهید آجر روی آجربگذارید نیاز به کمک است.

   قرار بود  در اسایشگاه کهریزک خانه بسازند ما هم متعهد شدیم سیمان آن را تامین کنیم . رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان تاکید کرد: من خیلی روی کارکنان حساسیت دارم و سعی می کنم به معیشت آنها کمک کنیم و امشب هم قول دادیم به  همه پرسنل کمک کنیم    چون کار سختی دارند اصل هم پرسنل هستند چون بار مشکلات بر دوش آنهاست. پرسنل خدوم اسایشگاه آدم های ضعیفی هستند و سطح حقوق آنها پایین است و امشب هم   نیت   کردیم و به اعتبار این عزیزان؛ هدیه ای به همه خادمان معلولان و سالمندان در همه مراکز   می دهیم.   در بحث کرونا هم من خودم زنگ زدم برای جلوگیری از شیوع این  بیماری و گسترش بیماری نگران آسیب دیدن مددجویان در همه مراکز بودیم و لوازم بهداشتی را اسفند 98 برای همه  فراهم کردیم .

وی ادامه داد: افتخار دارم در زمانی هم که وزیر نیرو بودم آب آشامیدنی اسایشگاه کهریزک را تامین کردم و از 13 کیلومتری تهران آب تامین کردیم و این مجموعه به آب شرب شهری متصل شد.  .

همه مددجویان و ایتام در همه نقشه ایران مهم هستند ما در  21 رمضان به همه ایتام تحت پوشش در کشور بالغ بر 174 هزار یتیم    به همه آنها هدیه 500 هزار تومانی دادیم و بالغ بر 87 میلیارد تومان پرداخت کردیم.

باز هم اگر خدمتی لازم باشد چه در کهریزک و چه در موسسات خیریه دیگر ما خادم آنها هستیم و کمک می کنیم در ایام ماه مبارک رمضان هم یک میلیون و 200 هزار بسته معیشتی هر بسته 500 هزار تومان تا آخر ماه رمضان بین محرومان توزیع می شود .

وی با اشاره به اهمیت سوره قدر در قرآن کریم خاطرنشان کرد: شب قدر از هزار ماه یعنی بیش از 80 سال و در حقیقت بیشتر از طول عمر ما است که برکت بیشتری پیدا می کند فتاح ادامه داد: در هیچ آیه ای از قرآن کریم ما نزول ملائک را نداریم در این شب خداوند تمام ملائکه عالم و جبرئیل را نازل میکند. امشب شب سلامتی است  و همه می توانیم پاک شویم و به سلم برسیم . امشب شب علی (ع ) و شب مولای یتیمان هم هست و ما که شیعه مولا هستیم باید پای خود را جای پای آن حضرت بگذاریم و در کمک به فقرا و ایتام تلاش کنیم.

فتاح اظهار داشت: خداوند آنقدرمهربان و رئوف است که می خواهد در این شب همه ما را به بهشت وارد کند عرض و اندازه بهشت به وسعت اسمانها و زمین است و لذا چیزی برای جهنم باقی نمی ماند خداوند سخت نمی گیرد و می فرماید ای انسان راه صادق برو،  کار خیر انجام بده، دست فقیر را بگیر،  دل شکسته ای را دریاب و به بهشت وارد شو.

اما در عین حال اگر دل یتیم یا مسکینی بشکند،  عرش خدا می لرزد چون دل خدا با آنهاست . راه سعادت این است که را انبیاء و امامان را در پیش بگیریم و کار خیر انجام دهیم و خوش به حال شما خیرین که  در این مسیر از مستمندان دستگیری و به بهترین بندگان خدا خدمت می کنید.

پرویز فتاح گفت: بهترین آیات قرآن در مورد ابرار است و جایگاهی که در بهشت برای ابرار و نیکان وعده داده است چیز دیگری است. ابرار خودشان در بهشت چشمه آفرین هستند و خداوند می گوید من خودم ساقی ابرار  در بهشت خواهم بود. همانگونه که حافظ می گوید:  

 

 یارم چو قدح به دست گیرد                              بازارِ بُتان شکست گیرد

هر کس که بدید چشم او گفت                           کو محتسبی که مست گیرد؟

در بحر فِتاده‌ام چو ماهی                                تا یار مرا به شَست گیرد

در پاش فِتاده‌ام به زاری                                آیا بُوَد آن که دست گیرد؟

خُرَّم دلِ آن که همچو حافظ                            جامی ز مِیِ اَلَست گیرد

این مردم شایسته خدمت هستند هرچقدر خالصانه برای مردم خدمت کنیم بار خودمان را بسته ایم . این فرصت ها خیلی زود از دست می رود و باید قدر این فرصت ها را بدانیم.

ارسال نظرات