خبرهای داغ:
تبریز- در بخشی از سخنان شهید مهدی باکری در خصوص برادران شهید «محمد، یعقوب و رضا آذرآبادی حق» آمده است؛ اگر تا دیروز یک نفر یک باغ بزرگ و یا یک جای آباد داشت با افتخار خودنمایی می‌کرد که این‌چنین ملکی دارم ولی امروز هر کس دارای یک شهید در وادی رحمت باشد باید به آن افتخار کند.
کد خبر: ۹۴۲۷۷۰۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، برادران شهید «محمد، یعقوب و رضا آذرآبادی حق» از جمله رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند که تمام هستی خود را بی‌هیچ چشمداشتی در راه انقلاب و کشور فدا کردند. «محمد» برادر کوچک‌تر خانواده، پیشتاز راه شهادت بود و در عملیات والفجر 4 به این فیض عظیم نائل شد. «یعقوب» و «رضا» نیز تنها چند ماه بعد در اسفند 1362 در جریان عملیات خیبر به شهادت رسیدند.

سردار شهید «مهدی باکری» بعد از عملیات خیبر درباره این سه برادر شهید و نیز جایگاه شهادت در جامعه پس از انقلاب اسلامی، چنین بیان کرده است:

افتخار باشد بر خانواده شهدا و خانواده مفقودین و اسرا که اینگونه برادرها و اولادهایی تربیت کرده‌اند و این‌ها بودند که در این عملیات افتخار آفریدند، مثل خانواده شهید «آذر آبادی» یک برادرشان در عملیات والفجر ۴ شهید شده بود و دو برادرشان با هم در این عملیات خیبر شهید شدند و چون در قلب دشمن شهید شدند، جنازه‌هایشان هم در آن‌جا ماند و واقعا این خانواده‌ها از افتخارات اسلام هستند.

این‌ها رهروان واقعی امام حسین (ع‌) هستند. بر اساس فضایل اسلام و انقلابمان الان در وادی رحمت صاحب یک شهید بودن جزو افتخارات یک جامعه است. اگر تا دیروز یک نفر یک باغ بزرگ و یا یک جای آباد داشت با افتخار خودنمایی می‌کرد که این‌چنین ملکی دارم ولی امروز هر کس دارای یک شهید در وادی رحمت باشد باید به آن افتخار کند. ارزش افتخار در جامعه امروزی این است. آن‌هایی که شهیدی در آن‌جا ندارند افسوس بخورند به حال خودشان که این افتخار را پیدا نکرده‌اند. ارزش‌های انقلاب امروز در جامعه‌مان این است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها