خبرهای داغ:
دبیر کمیته بانوان کنگره ۲۳۰۰۰شهید خوزستان خبر داد:

راه اندازی بانک اطلاعات بانوان ایثارگر برای اولین بار در کشور

دبیر کمیته بانوان کنگره ۲۳۰۰۰شهید خوزستان با اشاره به وجود ۵ هزار زن ایثارگر در استان، از راه اندازی بانک اطلاعاتی برای ثبت و شناسایی زنان شهید، ایثارگر، رزمنده و جانباز در قالب یک سامانه جامع خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۸۰۱۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

سمانه جمالپور در جلسه کمیته بانوان کنگره ۲۳ هزار شهید استان خوزستان اظهار کرد: تا به امروز سامانه ای برای ثبت مشخصات دقیق بانوان ایثارگر، در سطح کشور وجود نداشته اما در تلاشیم که با راه اندازی این سامانه، آمار شهدا و ایثارگری های زنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون را ماندگار کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های مربوطه برای پیگیری و اجرای برنامه های شاخص خوزستان، افزود: طبق توافقی که صورت گرفته سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به عنوان زمان برگزاری این کنگره تعیین شده است.

دبیر کمیته بانوان کنگره ۲۳۰۰۰شهید خوزستان بر لزوم فراخوان عمومی در خصوص اجرایی شدن این کنگره تاکید کرد و گفت: تهیه برنامه مستند از زنان ایثارگر، برگزاری یادواره شهدای زن، تالیف، چاپ و رونمایی از کتاب شهدای شاخص استان، همایش تجلیل از زنان ایثارگر و نصب المان شهدای زن در اماکن مختلف شهری از جمله مهم ترین برنامه های پیشنهادی برای اجرا در مناسبت های مختلف تقویمی است.

در ادامه مسئول کمیته امور بانوان این کنگره با تاکید بر لزوم ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت زنان، بیان کرد: بسیاری از بانوان ایثارگر روستایی در مرزهای خوزستان گمنام هستند و تاکنون معرفی نشده اند که اگر به آنها پرداخته شود کار بزرگی صورت خواهد گرفت.

مریم مراد اسکندری راز جاودانگی انقلاب را ماندن در راه و خط سرخ شهدا عنوان کرد و ادامه داد: اگر دلگرمی و حمایت زنان غیور خوزستانی نبود، چه‌بسا مردان نمی توانستند از وطنمان دفاع کنند.

گفتنی است طی نشستی با کارگروه های ستاد کنگره بسیج جامعه زنان سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، پیرامون آماده سازی و تکمیل برنامه ها بحث و تبادل نظر شد. همچنین با توجه به اینکه، جشنواره در سطح ملی برگزار می شود، مقرر گردید که سایر استان های کشور نیز شهدای خود را معرفی و مطرح کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار