با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و امام جمعه دیّر، تعدادی از معلمان نمونه شهرستان دیّر تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۴۲۹۹۲۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

از معلمان نمونه شهرستان دیّر تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر،امام جمعه دیّر عصر دوشنبه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر با گرامیداشت یاد شهید مطهری و تبریک هفته معلم، اظهار داشت: زیربنای فکری نظام اسلامی ما افکار و اندیشه‌های شهید آیت الله مطهری است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی افزود: همه جامعه به‌ویژه روحانیت و معلمان که می‌خواهند اندیشه‌های اسلامی را به دیگران منتقل کنند، ضروری است که یک دوره کتاب‌های شهید مطهری را مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه معلم بسیار والا و ارزشمند است، ادامه داد: قبل از هر کسی خود معلمان باید جایگاه، مسئولیت و نقش آفرینی خود در جامعه را دریابند.

حسینی گفت: معلمان پایه ریز تمدن نوین اسلامی هستند که با بیان و عمل و رفتار خود می‌توانند نسلی مؤمن، شجاع، خلاق، نترس و دارای صفات انسانی تربیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تربیت منابع و سرمایه انسانی برعهده معلمان است، عنوان کرد: بیش از بحث آموزش ارادی و مستقیم معلم، آموزش غیرمستقیم و عمل او بر دانش آموز تأثیرگذار است.

امام جمعه دیّر تاکید کرد: آموزش و پرورش ما از ابتدای انقلاب تاکنون با وجود کمبودها و مشکلات خوب کار کرده و نیروهای دلسوز و خوش فکری داشته است.

وی ابراز کرد: ما به عنوان روحانی مسئولیت‌هایی داریم که بخشی از آن را آموزش و پرورش انجام می‌دهد و ما تشکر می‌کنیم.

حسینی یادآور شد: با توجه به جایگاه والای معلمی و مسئولیت و نقش آفرینی این قشر در جامعه می‌توانند انسان سازی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از بین ۳۱ استان، ۱۱ استان دارای معلمان برگزیده کشوری هستندکه استان بوشهردرجمع این ۱۱ استان قرار دارد ودونفراز معلمان ماجزء برگزیدگان کشوری هستند
وی ادامه داد: در دو سال اخیر بحث معلمی را به سمت جلوه‌های معلمی سوق داده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیشنهادی به وزیر آموزش و پرورش ارائه دادیم مبنی بر اینکه همانند طرح دانش آموز تراز انقلاب، مدرسه تراز انقلاب و خانواده تراز انقلاب، معلم نمونه را به معلم تراز انقلاب تبدیل کنیم.
موحدی یادآور شد: هر معلم نمونه‌ای می‌تواند تراز انقلاب باشد گرچه حوزه گسترده‌تری را در برمی گیرد و این حرکت جدیدی است.وی با اشاره به بازخوردهای خوب طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی، تاکید کرد: اکنون دانش آموزان بسیار مشتاق هستند تا در جایگاه دانش آموز تراز انقلاب اسلامی قرار گیرند.
موحدی افزود: یکی از ابتکارات ما ورود واژگانی مانند تراز انقلاب اسلامی به نظام تعلیم و تربیت بود در حالی که در گذشته جایگاهی نداشت.
وی ابراز کرد: تلاش می‌کنیم آموزش و پرورش هم در بعد تربیتی و هم آموزشی رو به جلو حرکت کند.

در پایان این نشست، امام جمعه دیّر از معلمان نمونه این شهرستان تجلیل کرد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات