اعزام بسیجیان همدان به ارتفاعات بازی‌دراز

به مناسبت بزرگداشت سالروز عملیات غرورآفرین بازی‌دراز ۲۰۰ نفر از همدان در قالب کاروان‌های راهیان نور به ارتفاعات بازی‌دراز در شهرستان سرپل ذهاب صعود می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۲۹۹۸۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از کوله بار، سالروز عملیات آزادسازی «بازی‌‌دراز» به‌ عنوان نمادی از فرهنگ ایثار و شهادت امسال بعد از دو سال از شیوع بیماری کرونا در سبرپل‌ذهاب و محل یادمان شهدای این منطقه برگزار می‌شود.

در این روز بالغ بر۵۰ هزار نفر از زائران دفاع مقدس عازم این سرزمین می‌شوند که ۲۰۰ نفر از این تعداد بسیجیان همدان هستند که در قالب کاروان‌های راهیان نور به این منطقه مشرف خواهند شد.

«بازی دراز» در شمال غربی شهر سرپل ذهاب قرار دارد و محل شهادت علی اکبر شیرودی یکی از خلبانان دلاور هوانیروز است.

شهید شیرودی در دوران مبارزات انقلاب، اعلامیه‌های آیت‌الله خمینی را در کرمانشاه پخش می‌کرد و در آستانه پیروزی انقلاب همراه باحجت الاسلام آل طاهر مسئولیت حفاظت از کرمانشاه به خصوص رادیو و تلویزیون و ادارات مهم دولتی را بر عهده گرفت.

در غائله کردستان داوطلبانه به این منطقه شتافت و در مقابل گروه‌های ضد انقلاب به مبارزه پرداخت. در همین دوره و در سن ۲۴ سالگی به عنوان فرمانده خلبانان هوانیروز انتخاب شد. شیرودی در حماسه پاوه نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در آزادسازی شهر پاوه ایفا کرد.

وی به دلیل لیاقت و شجاعت ظرف هفت ماه از درجه ستوانیاری به درجه سروانی ارتقا یافت. آخرین عملیات پروازی خلبان شیرودی در بازی‌دراز صورت گرفت. در تاریخ 8 اردیبهشت ۱۳۶۰، در حالی که مشغول دفاع از منطقه بود، در اثر اصابت گلوله تانک به بالگرد حامل وی به شهادت رسید و پیکر مطهرشان در زادگاهشان تنکابن به خاک سپرده شد.

سیر تشرف اردوی راهیان نور غرب کشور (بازی‌دراز) توسط بسیجیان همدان، تاریخ ۱۵ و۱۶ اردیبهشت حرکت از مبدا ساعت ۷:۳۰ به صرف ناهار و اقامه نماز در یادمان شهدای مرصاد، یادمان قراویز، یادمان شهید بهشتی ، اسکان و صرف شام و استراحت روز دوم صرف صبحانه، دعای ندبه و یادمان شهدای بازی‌دراز، صرف ناهار و بازدید از پادگان ابوذر و بازگشت خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات