انهدام باند سارقان تلفن های همراه رانندگان اسنپ

سرهنگ " کریمخانی " گفت: در پي وصول پرونده های متعدد با موضوع سرقت تلفن همراه رانندگان اسنپ تحت عنوان مسافر در استان تهران مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت قرار گرفت .
کد خبر: ۹۴۳۰۳۲۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

سرهنگ بهروز کریمخانی توضیح داد؛ طي تحقيقات صورت پذيرفته از شکات مشخص گرديد سارقان که در قالب يک باند 3 نفره فعاليت داشته اند تحت عنوان مسافر در خودرو های اسنپ سوار شده و در مسیر های دارای بار ترافیکی یا پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی با اعلام به رانندگان مبنی بر خاموشی تلفن های همراهشان و نیاز به تماس ضروری گوشی های رانندگان را اخذ که به سرعت از خودرو پیاده و متواری می شدند.

رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران افزود : کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده  و اقدامات فنی و پلیسی در نهایت هویت اعضای این باند 3نفره سارقان سابقه دار را  شناسایی که بصورت نامحسوس با تعقیب و مراقبت شبانه روزی سارقان طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاه خود در شهرستان قدس دستگير و به پلیس آگاهی دلالت داده شدند.

 وی افزود: در نهايت در بازجویی های  فني و پليسي انجام شده از متهمان و دعوت از شکات پرونده هاي مرتبط ، سارقين به ارتکاب سرقت هاي متعدد و قاپ زنی تلفن های همراه اعتراف نمودند و در نهایت متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ کریمخانی به رانندگان توصیه کرد تا هنگام مسافر کشی در نرم افزار های اینترنتی یا بصورت عبوری با توجه به عدم شناسایی مسافران و ضعف این نرم افزار ها در شناسایی هویت استفاده کنندگان به شدت احتیاط کرده و به راحتی در دام افراد سودجو و تبهکار گرفتار نشوند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.

  خبرنگاربسیج شهریار

محمدرضاگودرزی

ارسال نظرات