خبرهای داغ:
سرهنگ سنگدوینی گفت: شهید نجفی وقتی به عنوان یک رزمنده مدافع حرم ثبت نام می کند نه به دنبال مقام و پست و نه به دنبال دریافت پولی بوده است.
کد خبر: ۹۴۳۰۳۸۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴

ساده زیستی از شاخصه های بارز شهید حاج قربان نجفی بود/اکثر شهدای مدافع حرم ملزومات رزمی خود را از هزینه شخصی تهیه می کردند

سرهنگ پاسدار علی اکبر سنگدوینی مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه نینوا، در گفتگو با خبرگزاری بسیج گلستان در خصوص شهید حاج قربان نجفی شهید شاخص سال، گفت:  اینکه ما می گوییم این شهید، شهید شاخص سال هست این نیست که فکرکنیم این شهید نسبت  به شهدای دیگر چنین است و چنان است، نه بلکه به واسطه الگو قرار دادن ومطرح کردن  یک شهید به عنوان شهید شاخص سال هر کس به تناسب خودش  در ذهن خود شهیدی را که می شناسد و یا شهدایی را که می شناسد ویا شهیدی که از محله اوست یادش را زنده کند و ویژگیهای رفتاری اورا برای خود و دیگران مرور ویا بازگوکند.

وی درباره ویژگی های بارز این شهید بزرگوار اظهار داشت: در خصوص شهید نجفی هم باید بگوییم ایشان کسی است که در جامعه مثل من و شما زندگی کرده ،تحصیل کرده،شغلی داشته، ازدواج کرده ،فرزندانی داشته ، برای همسرش همسر بوده، این شهید بواسطه اینکه معلم بوده شاگردانی داشته ، برای همسایگانش همسایه بوده و همین طوردر زندگی فردی و اجتماعی فعالیتهایی را داشته اند که برخی از آنها برای امروز ما می تواند الگو ومعیار مناسبی باشد.

سنگدوینی با اشاره به اینکه شهید نجفی دستنوشته های زیادی از خود به یادگار گذاشته است ، گفت: این شهید عزیز دست نوشته هایی از خود به جا گذاشته است که از مهمترین آنها  1- دست نوشته شهید درقالب نامه به فرمانده سپاه نینوا مبنی بردرخواست شهید جهت اعزام به جبهه مقاومت درآن مقطع زمانی که سپاه برای اعزام سختگیری هایی داشت. 2- دست نوشته شهید درقالب وصیتنامه شهید که تقریبا عمومی است و حتی دراینترنت هم می توان آن را پیداکردومطالعه کرد. 3-شهید یک دست نوشته دیگر هم دارد و آن وصیت نامه ای است مخصوص خانواده شهید که من فکر می کنم هنوز رسانه ای نشده است.

مسئول بسیج پیشکسوتان عنوان کرد: در خصوص شهید یک کتابی تحت عنوان غربت قربان به چاپ رسیده است اگرچه به نظر خانواده محترم شهید این کتاب چون بلافاصله بعدازگذشت شش ماه از شهادت شهید در آن زمان  به چاب رسید و در خصوص شهیدشاید حق مطلب ادا نشده است ، نکات بسیار جالب و درس آموزی در این کتاب هست  که البته مجال کافی برای بیان همه  آنها نیست؛ اما اولین  نکته به نظر من ساده زیستی این شهید بزرگوار است که می تواند الگو باشد.

وی در پایان تصریح کرد: این شهید در زمانی به شهادت می رسند که هم بازنشسته است وهم حقوق بازنشستگی می گیرد و هم کشاورزی دارد و هم یک باب مغاز دارد که از آن طریق کسب روزی حلال می کند و دست فقراء و نیاز مندان را هم می گیرد . لذا وقتی به عنوان یک رزمنده مدافع حرم ثبت نام می کند نه  به دنبال مقام و پستی بوده و نه به دنبال دریافت پولی بوده است که البته همه رزمندگان مدافع حرم و همه شهداء مدافع حرم هیچ کدام به خاطر پول  نرفتند.حتی خیلی از شهداء مدافع حرم لباس و پوتین و ملزومات خود را مثل حاج قربان نجفی از پول شخصی خود خریدند و آماده دفاع از حرم شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها