خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد

برگزاری برنامه «ماه یار زمین» در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان

همدان- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از برگزاری برنامه «ماه یار زمین» در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۰۶۰۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳

احمد مطلبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری در همدان اظهار کرد: برنامه ماه یار زمین در جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اجرا شد.

وی عنوان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در چارچوب واکنش سبز صلیب سرخ و هلال احمر و با توجه به چالش مطرح شده در استراتژی فدراسیون می‌کوشد تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان و با ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و به طور خاص مسئولیت در قبال محیط زیست سهمی در کاهش این آسیب‌ها داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان افزود: در همین راستا و با تقویت نگرش مسئله محور و فراتر از آن پرورش ذهن راه‌حل‌گرا در کودکان و نوجوانان این مرز و بوم طرح ماه «یار زمین» یعنی همیاری اعضا هلال احمر در اجرای برنامه‌های زیست محیطی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه با هدف توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان با محوریت حفظ محیط زیست و با تأکید بر تقویت نگاه تیزبین مسئله محور و راه‌حل‌گرای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

مطلبی بیان کرد: در این برنامه از کودکان و نوجوانان خواسته شده با نگاهی دقیق مسایل زیست محیطی در سطح خرد مانند استفاده بیش از حد پلاستیک توسط خانواده یا انباشت زباله در اطراف شهر و... مورد بررسی و پژوهش قرار دهند.

وی با بیان اینکه این مسابقه در ۵ رده سنی ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال،۱۳ تا ۱۵ سال، ۱۶ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود، گفت: کودک می‌تواند برای پیدا کردن مسئله از شیوه‌های مختلف مانند بررسی در محیط پیرامون خود، جست و جوی اطلاعات به روش میدانی، بحث و گفتگو با خانواده و دوستان، معلمین مدرسه و مربیان مهد، کسب اطلاعات از طریق کتاب، اینترنت و ... استفاده کند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه در پایان پس از یافتن مسئله و جمع آوری اطلاعات در مورد آن نسبت به ارائه راه حل و راهکار مناسب برای رفع آن مشکل اقدام شود، خاطرنشان کرد: کودکان با انجام این طرح تعهد درونی نسبت به رعایت راهکار در حفاظت از محیط زیست خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات