خبرهای داغ:
شاخص کیفی هوای ۱۳ شهرستان خوزستان در وضعیت‌های ناسالم، بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۳۰۷۱۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱

بر اساس اداره کل محیط زیست خوزستان، شاخص کیفی هوای شهرستان‌های استان در شبانه‌روز گذشته تا به امروز، نشان می‌دهد که شهرستان‌های بندر امام خمینی با ۳۸۷ AQI، ماهشهر با ۳۴۹ AQI و شوشتر با ۳۱۹ AQI در وضعیت خطرناک قرار گرفتند و افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

طبق بررسی این اداره کل، هوای امیدیه با نشان دادن شاخص ۲۷۷ AQI، اهواز با ۲۷۵ AQI و رامشیر با ۲۶۹ AQI بسیار ناسالم است که در این شرایط نیز افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

همچنین در این مدت هوای شهرستان‌های شادگان با ۱۹۲ AQI، اندیمشک با ۱۷۰ AQI و شوش و آبادان با ۱۵۹ AQI برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

در شرایط جوی ناسالم، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

همچنین دیگر افراد، باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در ادامه این گزارش آمده است که شرایط شهرستان‌های گتوند با ۱۴۷ AQI ، بهبهان با ۱۴۰ AQI و حمیدیه با ۱۲۵ AQI برای گروه‌های حساس ناسالم است.

قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در این وضعیت به منزله این است که افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها