حجت الاسلام دکتر رحیمی گفت:شهید مطهری چشمه فیاض و جوشانی است که در دوران زندگی خودش تمام همت او دفاع از حقایق اسلام بود.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۹۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه شهر ساوه در دیدار با پاسداران سپاه ساوه گفت: شهید مطهری این علامه عزیز در دوران زندگی خودش تمام همت ایشان دفاع از حقایق اسلام بود و مبارزه و مقابله با دشمن‌هایی بود که در عرصه فکر و اندیشه علیه اسلام مطرح می‌کردند علامه مطهری چشمه فیاض و ایشان بود که این چشم توانست برکات زیادی را به عالم اسلام ارزانی داشت .


وی کتاب‌های شهید مطهری را از جمله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب را مورد تاکید قرار داد و افزود: این شهید بزرگوار روزی نظاره‌گر این بود که در جامعه به زنان ظلم می‌شود و نگاه جامعه از زن به عنوان یک ملعبه بود و یک وسیله لذت جویی برای مردان و دید و در جامعه حریم زن شکسته شده است سریع دست به قلم برده و کتاب حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب را نوشت.


وی گفت: شهید مطهری در طبابت ماهرانه خود دید که جوان‌های عزیز نوجوان‌های گرانقدر ما از نظر عقیدتی قدری ضعیف هستند دست به قلم برد و داستان راستان را نوشت لذا بعضی از مردم جویای آن شدند که شما فیلسوف هستی چرا داستان راستان مینویسی، اما غافل از آنکه او زبردست بود و ماهر عالم بود و روانشناس و فقیه و فیلسوف فهمید نوجوان‌ها فلسفه نمی‌خواهند این داستان راستان را هم می‌خوانند و هم می‌خواهند.


امام جمعه ساوه ویژگی‌های یک معلم عالم و با ایمان را متذکر شد: معلم خوب کسی است که دانشجویی خوبی باشد و باید تشنه تعلم باشد اگر معلمی و یا اگر طلبه با خود اندیشید که فارغ التحصیل شده است آن روز بی سوادی اوست شهید مطهری متعلم خوبی و عالم خوبی شد و الگوی معلمان نیز شد.


حجت الاسلام رحیمی در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری را که در رابطه با شناخت ارزش مقام معلمی است گفت: رهبر عزیز ما رهبر با کرامت بار‌ها بار‌ها توصیه کردند که اگر ما به اهمیت کار پیغمبران عظیم الشأن و انبیا پی ببریم در واقع به ارزش معلم‌ای پی بردیم معلم ارزش آفرین و مقام آفرین است.


امام جمعه ساوه آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه را نظام ارزشمند دانست و گفت: تمامی دانش آموختگان این مرز و بوم محصول پاکدامن آموزش و پرورش و حوزه‌های علمی هستند معلمی حرفه و شغلی برای درآمدزایی نیست معلمی عشق و هنر است و اگر معلمین عزیز بخواهند به عظمت مقام معلم‌ای دست پیدا کنند و مورد رحمت و رافت احدیت قرار گیرند باید از نظر اخلاقی و دینی خودشان را بسازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات