مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: کانون های فرهنگی-تبلیغی مهمترین مجموعه های مردم محور در استانها هستند که مردمی شکل گرفته و فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۴۳۱۴۰۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین منصور باقربیک تبریزی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، در دیدار اعضای کانون های فرهنگی-تبلیغی که در محل سالن کنفرنس این اداره کل برگزار شد، افزود: کانون های فرهنگی و تبلیغی، به عنوان مهمترین مجموعه هایی می باشند که در استانها فعالیت های مردمی داشته و مردم محور هستند و فعال بودن و گسترش آنها بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: این کانون ها باید نقش تولید محتوا را داشته باشند و این کار مهم را در فضای مجازی و حقیقی در دست بگیرند و در محلات به فعالیت بپردازند و از توان و ظرفیت مردم محلات بهره گیری کنند.

وی با اشاره به این که این کانون ها علاوه بر داشتن هویت مستقل، می توانند در هر محله ای به فعالیت بپردازند، در مسجد نیز می توانند کار کنند، خاطر نشان کرد: افزایش کمی و کیفی کانون های فرهنگی و تبلیغی باید در دستور کار قرار بگیرد به گونه ای که هر کانون یک کانون دیگر را نیز تشکیل بدهد.
اجرای طرح هر انجمن اسلامی یک کانون فرهنگی-تبلیغی در استان

مسئول مجمع کانونهای فرهنگی-تبلیغی سیستان و بلوچستان، گفت: طرح هر انجمن اسلامی دانش آموزی یک کانون فرهنگی-تبلیغی در استان به تائید نماینده ولی فقیه و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان رسیده و برای تصویب نهایی به سازمان تبلیغات اسلامی ارسال شده است.

محمدرضا زاهدشیخی افزود: با اجرای این طرح در هر مدرسه یک کانون تشکیل می شود و هر کانون یک نفر از کادر آموزشی به همراه دانش آموزان اقدام به تولید محتوا و فعالیت های فرهنگی-تبلیغی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید قوانین تشکیل کانون های فرهنگی-تبلیغی یک بازنگری شده و تسهیلاتی در آن دیده شود تا شاهد افزایش و گسترش فعالیت ها در این بخش باشبم.

شایان ذکر است در پایان این جلسه اعضا به ارائه درخواست ها و مشکلات خود پرداختند.

ارسال نظرات