معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تامین یک هزار و ۹۲ هکتار زمین برای احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زاهدان در افق چهار ساله خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۱۴۲۵
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، ابوالفضل مهدیار در جلسه شورای مسکن شهرستان زاهدان که در محل اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه پیش بینی شده ساخت ۵۹ هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زاهدان در دستور کار قرار گرفته که این اداره کل فراتر از برنامه، زمین برای احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی تامین نموده است.

وی گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۷۱۷  واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی افزون بر ۴۵ درصد در شهرستان زاهدان در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در ثبت نام جدید طرح نهضت ملی مسکن نیز ۷۷ هزار و ۵۷۲ نفر در شهرستان زاهدان نیز در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی گفت: در مجموع پنج هزار و ۲۵۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در حال ساخت است که علاوه بر ایجاد اشتغال فرصت مناسبی را برای رونق واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید مصالح ساختمانی فراهم کرده است.  

مهدیار با بیان اینکه یکی از اهداف بزرگ دولت، تولید مسکن به منظور ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و رفع کمبود آن است، ادامه داد: احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد امید برای خانه دار شدن بین اقشار کم در آمد و فعال کردن بخش های مختلف صنعت سبب اشتغال افزون بر سه هزار نفر در سیستان و بلوچستان شده است.

گفتنی است در جلسه شورای مسکن شهرستان زاهدان که به منظور آگاهی فرماندار و مسئولان دستگاههای اجرایی از آخرین مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این شهر در محل پروژه های این طرح برگزار شد موضوعات مختلف با اولویت تامین خدمات روبنایی و زیربنایی مطرح و راهکارهای لازم جهت تسریع در اجرای شبکه های آب، برق، فاضلاب و گاز ارائه گردید.

ارسال نظرات