خبرهای داغ:
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: مشوق معافیت مالیاتی و گمرکی در مناطق ویژه اقتصادی قیمت تمام شده کالا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۳۱۴۳۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سعید محمد در مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم شرکت شایان دیزل صنعت پارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، اظهار داشت: حدود 250 واحد در این منطقه مشغول هستند که 90 واحد فعال و مابقی نیز در حال ساخت و ساز برای رسیدن به چرخه تولید  هستند.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز ظرفیت بسیار بالایی دارد و با توجه به مشوق‌هایی که در حوزه معافیت مالیاتی  و گمرکی دارد سرمایه‌گذاران داخلی نگاه ویژه‌تر نسبت به این منطقه دارند و ما در سال‌های آینده شاهد توسعه بیشتر این منطقه خواهیم بود، عنوان کرد: معافیت مالیاتی، معافیت گمرکی، استقرار گمرک در این منطقه، واگذاری املاک و اراضی و غیره از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی شیراز است که با همین دو مشوق معافیت مالیاتی و گمرکی قیمت تمام شده سرمایه‌گذاران تا حد زیادی کاهش می‌یابد و قابل رقابت است. 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه واحدهای نوپا نیاز به این مشوق‌‌ها دارند و این مشوق‌ها زمان‌دار است، گفت: وقتی یک واحد توانمند شد و به تولید رسید آن وقت مشوق‌های آن را آهسته آهسته برمی‌داریم. 

وی با بیان اینکه واحد شایان دیزل یکی از شرکت‌های فعال منطقه ویژه اقتصادی شیراز است که قرار بوده با همکاری یک شرکت خارجی راه‌اندازی شود اما به دلیل تحریم‌ها شریک خارجی نیامد و خودشان همت کرده و واحد را راه‌اندازی کردند، افزود: سال گذشته بیش از 1000 کشنده در این کارخانه تولید شده و به بازار عرضه شده است و فاز دوم این کارخانه نیز در حوزه تولید کامیونت امروز کلنگ‌زنی شد که آن هم به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر به شیراز از 3 واحد صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بازدید و در ادامه در گردهمایی مدیران عامل مناطق آزاد و  ویژه اقتصادی شرکت کرد. در این گردهمایی که به همت منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد مسائل  و مشکلات این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

معافیت واحدهای مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، تامین زیرساخت‌ها برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، پررنگ شدن مشوق‌های مناطق و تعیین مشوق‌های جدید، برطرف شدن مشکلات پنجره واحد و اتصال سامانه‌های موازی به این پنجره، اصلاح قانون توقف کالا در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تعیین تکلیف تعرفه‌های 1401، پرداخت تسهیلات بانکی، برطرف شدن مشکل تمدید کارت بازرگانی واحدهای مستقر در این مناطق از جمله درخواست‌های مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این گردهمایی بود. 

دیدار با استاندار فارس از دیگر برنامه‌های سعید محمد در سفر یک روزه به شیراز بود. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها