دکتر قالیباف در رزمایش جهادگران استان فارس عنوان کرد؛
با حرکت های جهادی و این روش میتوانیم پشت پا بزنیم به بروکراسی بسیار فشل، سخت و غیر انقلابی که در نطام اداری و اقتصادی وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۳۱۷۸۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی در رزمایش 21 هزار نفری جهادگران فاطمی استان فارس امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور جهادگران گروه های جهادی و مسئولین ارشد استان فارس برگزار شد، بیان داشت: عزیزان جهادگر ما در کنار یکدیگر رزمایشی جهادگرانه را برگزار کردند البته بیش از یک دهه است که جوانان کشور در این راه گام گذاشتن اگر امروز بخواهیم بگویم این گروه‌های جهادی و حرکت‌های جهادی به چه سمتی حرکت می کنند از این رو باید دقیق بدانیم که وقتی حرف از جهاد میزنیم و کلمه جهاد رو پیش بند یک خصوصیت و یک ویژگی قرار می‌دهیم باید بدانیم که جهاد یک باور، یک اندیشه و یک فرهنگ است.

وی ادامه داد: جهاد بدین معنی است در مقابل یک دشمن ایستادیم پس معلومه می شود که در پشت این تفکر  باور،  انگیزه، خلاقیت و تلاش مضاعف است.

قالیباف بیان کرد: با این حرکت های جهادی می خواهیم در عرصه محرومیت زدایی و اشتغالزایی به دنبال رسیدگی به محرومین و مستضعفین هستیم. مستضعفین که دارای ظرفیت ها و خلاقیت های بالقوه ای دارد ولی نمی تواند ان را بالفعل کند لذا باید این ظرفیت ها که فرصت بروز ندارند را احیا کنیم و این مهمترین ماموریت گروه های جهادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد در واقع حکم رانی نو و جدیدی ارایه شده و در واقعی تجلی همان ما میتوانیم است و در واقع همان اندیشه ناب انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این حرکت را میتوانیم یک فناوری هوشمندانه اجتماعی نیز خواند، گفت: با استفاده از این روش میتوانیم پشت پا بزنیم به بروکراسی بسیار فشل، سخت و  غیر انقلابی که در نطام اداری و اقتصادی وجود دارد.

قالیباف با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس بزرگترین فناوری اجتماعی بود و جریان اربعین نیز به یک فناوری اجتماعی و حرکت سیاسی و مذهبی  تبدیل شده است اظهارداشت: از دیگر فناوری های اجتماعی همین حرکت های جهادی است این حرکت جهادی را به عنوان همان فناوری اجتماعی و مردمی و فرهنگ جهادی رشد دهیم.

در گروه های جهادی آغوشتان را به روی تمام سلیقه ها و تفکرات باز کنید مطمین باشید مانند دفاع مقدس که پرورش دهنده رزمنده های واقعی بود در همان فصای جهادی میتوان نیروهای جهادی طراز انقلاب تربیت کرد.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات اقتصادی همین حرکت های جهادی است گفت: بدانید که امروز اگر بخواهیم خدمت گزار این نطام اسلامی باشیم بدانید کار امدی دین را در جامعه  رواج دهید و این حکم رانی نو که همان حرکت های جهادی را رصد دهید. 

سازمان بسیج و بسیج سازندگی باید نقش سازماندهی و ساماندهی به این گروه های جهادی و مردمی و سیل عظیم و خیل بزرگ این جوانان را فراهم کند. 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همه موانع اداری که باعث جلوگیری از فعالیت گروه های جهادی در بروکراسی اداری می شد را برداشته ایم، ادامه داد: شما با فرهنگ جهادی در میدان هستید و من و مجلس در کنار گروه های جهادی هستیم.گفتنی است؛رزمایش جهادگران فاطمی در سطح استان فارس از ۱۷ اردیبهشت ماه همزمان با هفته بسیج سازندگی آغاز شده و امروز در حرم حضرت شاهچراغ (ع) گردهمایی بیش از ۲ هزار نفر از جهادگران شهر شیراز به نمایندگی از ۲۱ هزار جهادگر فاطمی استان فارس برگزار شد.

ارسال نظرات