خبرهای داغ:
سردار سرتیپ دوم پاسدار کوشکی جهرمی در نشست خبری نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد گفت: فارس با دو هزار و ۲۰۰ آزاده، ۲۷۰ هزار ایثارگر، ۴۲ هزار جانباز و ۱۵ هزار شهید، استانی شاخص و پیشتاز در حوزه دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۳۱۹۶۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در نشست خبری نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد اظهار داشت: فارس با دو هزار و 200 آزاده، 270 هزار ایثارگر، 42 هزار جانباز و 15 هزار شهید، استانی شاخص و پیشتاز در حوزه دفاع مقدس است.
سردار کوشکی بیان کرد: نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت دانشگاه آزاد واحد شیراز و اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس و با همکاری اساتید و پژوهشگران روز چهارشنبه چهارم خرداد 1401 مصادف با فردای سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت ملی و برای اولین بار در فارس برگزار می‌شود و این مساله نشان می‌دهد که فارس همچنان در این عرصه پیشتاز است.
وی افزود: 40 محور برای این همایش معرفی و  212 مقاله نیز به دبیرخانه ارسال شده که امیدواریم الگوی عملی قابل قبولی برای مسوولین و صاحبان علم ایجاد شود.
این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: باید در این زمینه کار علمی و پایه‌ای انجام شود که در برپایی این همایش دکتر پیشقدم و دکتر قائدی پیشگام و پیش‌قدم همکاری با اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شدند تا اهداف همایش بهتر محقق شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه جنگ هنوز تمام نشده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «جنگ گنج است» اظهار داشت: امروز نیز ما در معرض سنگین‌ترین تهاجم شناختی قرار داریم  و بحث جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری و برگزاری اردوهای زنده و اثرگذار دفاع مقدس و در یک کلام انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی باید با جدیت و مجاهدت پیگیری شود.
سردار کوشکی با اشاره به اینکه ما از آوردگاه‌های مختلف به سلامت عبور کردیم افزود: شک نکنید از میدان کنونی نیز با پیروزی بیرون خواهیم آمد زیرا ما  راهی جز استقامت در برابر دشمنان نداریم.
کوشکی افزود: با قاطعیت می‌گویم که امروز نیز جوانان ما بعد از گذشت سالها از دفاع مقدس با همان انگیزه از ارزش‌ها  از کیان میهن و انقلاب دفاع خواهند کرد و دفاع از حرم و همچنین تولیدات فرهنگی هنری چون نماهنگ سلام فرمانده به عنوان کاری فاخر در تایید همین مساله است.
سردار کوشکی افزود: سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی هم با الگوهای دفاع مقدس توانست در دو آوردگاه سوریه و عراق بر دشمن پیروز شده و منطقه را از چنگال داعش و تکفیری‌ها رها نموده و امنیت را به کشورمان برگرداند.
وی خاطرنشان کرد: روحیه رشادت و ایستادگی در برابر ظلم همواره در مردم ما متجلی بوده و فرهنگ ایثار و شهادت در مردم ما ترکیبی از فرهنگ دینی میهنی ما است و در طول تاریخ نیز هرگاه زمامداران شجاع بر کشورحاکم بوده‌اند ما پیروز بوده‌ایم.
 کوشکی افزود: در دفاع مقدس نیز ما شاهد مردمانی بودیم که هم برای صیانت از آب و خاک این مرز و بوم پا به جبهه‌های جنگ نهادند و هم تحت تاثیر فرامین امام راحل (ره) و متاثر از اهل بیت (ع) و فرهنگ عاشورا به ویژه سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حق‌طلبی و مبارزه با ظلم قرار داشتند.
وی تشریح کرد: شهدای ما هم انگیزه دینی و هم انگیزه میهنی داشتند و معتقد بودند باید سرحدات ما حفظ شود و در کنار آن فرهنگ و ارزشها و باورهای دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی ما نیز پاس داشته شود.
سردار کوشکی با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد ما را نا امید و سرخورده و پشیمان کند افزود: به همین خاطر و به سبب اهمیت همین مساله مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید نمودند و از مردم و مسوولین و به ویژه از فعالان رسانه خواستند به روشنگری در خصوص تاریخ انقلاب و ماهیت آن بپردازند.
در ادامه وی گفت: مردم ما همواره پیشتاز همه عرصه‌ها بودند و در دفاع مقدس نیز جنگ را مردم اداره کردند و با موفقیت پیش بردند و پس از آن نیز مردم بیشترین مقاومت را در برابر دشمن داشتند و هر زمان این نقش حیاتی یعنی حضور مردم کمرنگ شده پیشرفتها نیز کند شده و این مسائل و نقش مردم به ویژه جوانان مومن انقلابی به خوبی در محورهای بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت «گام دوم انقلاب» نیز تبیین شده است.
در پایان سردار کوشکی با اشاره به اینک بعد از حدود چهار دهه از آغاز جنگ، حضور دانشگاه آزاد اسلامی در میدان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را باید به فال نیک گرفت ابراز امیدواری کرد که مشارکت محمدرضا قائدی به عنوان ریاست این دانشگاه در برگزاری نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همکاری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس سبب تحولی اساسی در پاسداشت و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، الگوسازی از رزمندگان دفاع مقدس در جامعه و انتقال ارزش‌های برآمده از دفاع مقدس در میهن اسلامی ایران شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها