خبرهای داغ:
سردار آبنوش در همایش حکمت مطهر در شهرستان البرز عنوان کرد

شاخصه ولایت، از مهمترین مولفه های مقابله با انحرافات است

سردار آبنوش سومین نیاز بصیرت را ولایت عنوان کرد و افزود: اگر با شاخصه ولایت، تنظیم شویم مهمترین بخش کار انجام شده و قطعا بر بسیاری از مشکلات موجود به ویژه در مقابله با شایعات و انحرافات پاسخ داده می شود
کد خبر: ۹۴۳۲۰۶۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، همزمان با ایام شهادت عالم فرزانه استاد شهید مرتضی مطهری، بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی درسپاه و بسیج همایش حکمت مطهر در شهرستان البرز با حضور سالار آبنوش فرمانده سابق سپاه قزوین و مسئولین شهرستانی و جمع کثیری از بسیجیان برگزار شد. 

 

در ابتدای این مراسم، جانشین سپاه شهرستان البرز با اشاره به رسالت های عقیدتی سیاسی در صیانت و تقویت روحیه معنوی پاسداران که رمز موفقت سپاه در کسب توفیقات در حیات طیبه انقلاب اسلامی بوده را بیان کرد.

 

سردار آبنوش سخنران این همایش، ضمن تبیین نقش روحانیون، عالم مجاهدی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی در هدایتگری جامعه و حضور در صحنه های حساس نظام بسیار موثری خواند و گفت: سهم قابل توجه شهدای روحانیت در دفاع مقدس حاصل هدایت‌گری شهدای روحانی همچون شهید مطهری است.

 

سردار آبنوش در ادامه با اشاره به جایگاه معلم تصریح کرد: در عصری زندگی می کنیم که با پدیده ای به نام فضای مجازی مواجه هستیم که در آن خبر ها در کسری از ثانیه به تمام دنیا انتقال داده می یابد و لذا روشنگری و جهاد تبیین در فضای مجازی، امری ضروری است.

 

وی در تعریف بصیر و بصیرت افزود: بصیر کسی است که در ورای حادثه یا اتفاقی را در آینده پیش بینی کند و چه کسی می تو اند بصیر باشد. یکی از لوازم بصیرت داشتن اطلاعات و مطلع بودن است. بین خبر و اطلاعات تفاوت وجود دارد.

 

وی افزود: لازمه بصیر بودن داشتن اطلاعات است نه خبر. در فضای مجازی خبر های زیادی ارسال و دریافت می شود اما جزء اطلاعات نیست. اطلاعات یعنی هرآنچه درست و واقعیت است.

 

فرمانده سابق سپاه استان قزوین اضافه کرد: اگر در عالم مجازی خبری را تحریف کرده باشند، شامل اطلاعات نیست و دادن خبر گمراه کار دشمن است و در مواجهه با دشمن، اولین پیش نیاز، اطلاع داشتن از عمکرد دشمن است.

 

سردار ابنوش دومین پیس نیاز بصیر بودن را قدرت تحلیل اطلاعات دانست و یادآور شد: قدرت تحلیل که عنایت خاص خداوند است و مانند جوهر فرماندهی است که با تحصیل قابل کسب نیست. در جوهره ادمی است که به صورت ذاتی است و در جامعه، کسی که تحلیلگراست بعنوان سرپرست و پیش برنده جامعه باشد، تحلیلگر است که می تواند اطلاعات را به درستی تحلیل و به جامعه عرضه کند.

 

 وی در پایان سومین نیاز بصیرت را ولایت عنوان کرد و افزود: اگر با شاخصه ولایت، تنظیم شویم مهمترین بخش کار انجام شده و قطعا بر بسیاری از مشکلات موجود به ویژه در مقابله با شایعات و انحرافات پاسخ داده می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار