بسیج دانشجویی استان سمنان همزمان با شروع مردمی سازی یارانه ها بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۰۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

دولت با تببین بهنگام و تامین کالاهای اساسی،  اجازه ندهد مردم دچار مشقّت و گرفتاری شوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان ، در متن بیانیه بسیج دانشجویی استان سمنان آمده است :

عرض سلام به پیشگاه مردم شریف ایران عزیز

"در طول تاریخ، این نکته قابل مشاهده و لمس است که هرگاه ملتی، جماعتی، فردی در مقابل یک محنتی که بر آن جمع یا بر آن فرد یا بر آن ملت وارد میشود، صبر و بصیرت به خرج داد، آن محنت برای او تبدیل میشود به نعمت"
مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

همان طور که مبرهن است، امروز شرایط اقتصادی ایرانمان، شایسته مردمان آن نیست. ملتی که با عبور از وابستگی و سلطه طاغوت، با انقلاب اسلامی به رهبری خمینی کبیر مجاهدت نمود و پس از گذشت چهار دهه، با مجاهدت فرزندانش، از تنگناها و مخاطرات سختی که در مقابل بدخواهان این خاک داشته است، با سربلندی عبور کرده است؛ از آن جمله، هشت سال دفاع مقدس و شرایط ظالمانه چند ده ساله تحریمی و جنگ اقتصادی و...
این ملت مجاهد، بدون شک، شایسته رفاه و زندگی عاری از مشکلات معیشتی است. حال که در طلیعه پنجمین دهه انقلاب اسلامی، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم عزیزمان دچار مسائل مبناییست و دولت مردمی، عزم جدّی برای بهبود و دگرگونی وضع موجود دارد، ضروری میدانیم که در شرایط حساس کنونی، در کنار پیگیری مطالبات برحق مردم عزیز، امر حیاتی تبیین و روشنگری انجام شود و با پاسخ های روشن و شفاف سازی ابهامات و شبهات مطرح شده در سطح جامعه، به خواست خداوند و یاری ملتی که همواره پشتوانه و دلگرمی بوده است، ازین برهه مهم نیز عبور کرده و به شرایط مطلوب برسیم.

ملت نجیب ایران، همانطور که مستحضرید، در سالهای گذشته، اقتصاد ایران عزیزمان، با بی تدبیری ها و تصمیمات غیر کارشناسی و خارج از اصول، به مانند بیمار بدحالی شده است که مبتلا به عارضه های خطرناکی همچون فقر و شکاف طبقاتی و توزیع ناعادلانه یارانه و ثروت و قاچاق گسترده کالا و... گردیده است و لاجرم، برای سلامتی این اقتصاد معیوب، نیاز به جراحی فوری، ضرورتی انکار ناپذیر می باشد. البته که ای کاش این تصمیمات و اقدامات مهم، در وقت خودش که طبیعتاً با سختی کمتری مواجه بوده، اتخاذ میشده و از هدر رفتن ثروت ملت و اختصاص حداکثری یارانه مذکور به جیب اقشار مرفه، قاچاقچیان و رانت‌خواران و کشورهای همسایه و سو استفاده مفسدان، جلوگیری میشد، لیکن برای بهبود و اصلاح ساختار اقتصاد و معیشت فرزندان آینده کشورمان، نیاز به این جراحی، امری قطعی می باشد، اما در این میان موارد و ملاحظات ذیل حائز اهمیت می باشد:

۱) توصیه میگردد، دولت محترم با در نظر گرفتن وضعیت سخت معیشتی مردم و نگرانیهای موجود، با تبیین جامع و دقیق و بهنگام و گسترده این مسئله و تامین همه اقلام و کالاهای اساسی جامعه، اجازه ندهد مردم نجیب کشورمان در تامین مایحتاجشان دچار مشقّت و گرفتاری شوند؛ همچنین ضمن ارزش نهادن به اقدام رئیس جمهور محترم درخصوص بیانات بی واسطه و بدون تکلّف و صریح با مردم، تاکید میگردد تجربه نشان داده است در صورتی که ملت صبور کشورمان، صادقانه و در زمان درست در جریان کامل این اقدامات قرار داده شوند، قطعاً متانت و صبوری و همراهی بیشتری نشان خواهند داد. لذا در ادامه این راه استمرار تعامل با مردم، ضروری و واجب خواهد بود.
۲) حال که با شروع مردمی سازی یارانه ها و واقعی سازی قیمتها به صورت همزمان، توزیع عادلانه و اصولی منابع و یارانه های معیشتی، در دستور کار دولت محترم قرار گرفته است، باید این جراحی اقتصادی در سه حوزه گرانی، گران‌فروشی و ایجاد التهاب روانی در جامعه، مدیریت جدّی شود.
بواقع امری که به اندازه مراقبت از گرانی ها، مهم و ضروریست، مقابله با گران فروشی ها و فرصت طلبی برخی سواستفاده کنندگان است. به‌جرئت می‌توان گفت که با نظارت جامع و مستمر بر بازار و با اطلاع‌رسانی به موقع مردم از تصمیمات، نه‌تنها قدرت خرید اقشار ضعیف آسیب نمی‌بیند، بلکه تقویت هم می‌شود. البته برای مدیریت گران‌فروشی و همچنین التهابات، حمایت و همراهی مردم نیز گریزناپذیر است.
۳) تجربه نشان داده است، با شروع هر گونه اقدام اصلاحی که به نفع مردم و منتج به موفقیت کشور عزیزمان شود، خنّاسان و دشمنان قسم خورده ایران، با بمباران شبهات و شایعات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رها شده، موجب یاس و ناامیدی میگردند، لذا در وهله اول، نیاز به تبیین و شفافیت و رفع ابهامات و مشکلات این طرح در اولویت بوده و بسیار مهم است؛ و پس از آن، نقش نظارتی نهادهای مسئول در برخورد با رسانه هایی که به دور از نقد و نظر کارشناسی، با ایجاد شایعات قصد برهم زدن آرامش روانی مردم را دارند، امری جدّی است و بدخواهان بدانند مثل همیشه اگر بخواهند با غبار آلود کردن فضای کشور، قصد پیش بردن اهداف شومشان را داشته باشند، با برخورد سخت ملت ایران مواجه خواهند شد.

مجدداً عرضه میداریم، امیدواریم و صبور، که اوضاع اقتصاد و جامعه به دست باکفایت دولت برخاسته از ملت و با حفظ کرامت مردم شریف، به نعمت پس از گذراندن محنت میرسیم. "و انّ مَعَ العُسرِ یُسری"
ضمن آرزوی سربلندی و پایداری ایران عزیزمان، در پایان اعلام میگردد، بسیج دانشجویی استان سمنان، کما فی السابق، در کنار ملت غیور ایران و مسئولان دلسوز، در این مرحله خطیر، آماده پیگیری مطالبات مردمی و ارائه نظرات تخصصی به مسئولین محترم می باشد.
ان شاالله با یاری خداوند و مردم شریف، قطعاً شاهد نصرت و موفقیت جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.
والسلام

ارسال نظرات
پر بیننده ها