رییس بسیج مستضعفین  گفت:  پیروزی انقلاب اسلامی در سایه  نظام علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی   پیشرفت و عدالت  تحقق کامل استقلال، کسب آزادی را  مورد توجه  خود قرار داد؛  یکی از حرکات  زیبای آن فرمان تشکیل جهاد  سازندگی بدست  امام راحل بود.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۲۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج سازندگی، غلامرضا سلیمانی رییس بسیج مستضعفین کشور عصر امروز در جمع ۲ هزار جهادگر  شهرستان مشهد اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی  کسب آزادی، پیشرفت، تحقق عدالت؛ همچنین یکی از برکات نظام‌جمهوری اسلامی فرمان تشکیل  جهاد سازدگی به فرمان رهبر کبیر انقلاب در آن روزها بود.

وی افزود: ملت ایران با پیروزی  انقلاب اسلامی به عنوان ملتی  صاحب کرامت فضیلت و پرچمدار به دنبال  آن بود تا یک حکومت اسلامی مبتی بر  اراده  انسان های متدین و مسلمانان آزاده  به عنوان نمونه ای کامل  بر جهان اسلام را عرضه کند.


سلیمانی  ادامه داد: در این راستا عزیمت جوانان انقلابی و گوش به فرمان امام  راحل به مناطق محروم  و روستاها در قالب جهاد سازندگی آغاز شد.


ریس  بسیج  مستضعفین عنوان کرد:  دشمن  نیز  آگاه بود  ملت ایران در انقلاب اسلامی به دنبال  تشکیل و تحقق  مردم سالاری اسلامی است؛ چنانچه این الگو به صورت کامل در مقابل دیدگان مسلمانان و کشورهای جهان قرار گیرد  مسیر  تاریخ را تغییر خواهد داد،  چراکه راه استعمار، چپاول،  غارت،  کشتار بر نظام سلطه بسته خواهد شد، لذا به سرعت موانع  فتنه افروزی  را در مقابل این انقلاب آغاز کردند.


وی ادامه داد: مهم ترین  این فتنه انگیزی تجاوز رژیم بعث صدام حسین بود که به  نیابت از نظام سلطه  پشتیبانی  کشورهای غربی و شرقی در  آن روزگار بر ملت ایران هجوم آورد،  ملت ایران بدنبال جنگ نبود ملت ایران به دنبال پیشرفت و عدالت بود دنبال آن بود که پس از قرن ها که از ستم شاهان ظلم جور رهایی پیدا کرده بود یک الگو برای  بشریت بسازد و مسیر  تاریخ را از مسیر  تحقق مردم سالاری اسلامی تغییر دهد، و تلاش  دشمن راه به جایی نبرد اگرچه مسیر  مسیر پیشرفت و عدالت با تاخیر همراه  مواجه شد.


وی افزود: اما جهاد دفاعی مردم ایران باعث شکست دشمن از میادین نبرد شد، فرزندان این مرزو بوم، خراسان بزرگ  در کنار سایر نیروهای مسلح در میدان های نبرد  حضور پیدا کردند، حتی جهاد سازندگی  در  مناطق  محروم تشکیل شده بود بر حسب نیاز در میدان نبرد حضور پیدا کرد.


سلیمانی ریس بسیج مستضعفین کشور   عنوان کرد: یکی از جهادهای معروف و به نام جهاد خراسان بود و در کنار رزمندگان اسلام  در امور زیر ساختی،مهندسی میادین نبرد کنشگری مجاهدانه و نقش آفرینی کرد.


وی افزود: پس از پایان دفاع مقدس متاسفانه در دولت سازندگی  جهاد سازندگی ملت ایران در یک وزارت خانه ادغام شد  و در این  زمان مسیر خدمت به محرومین و مناطق روستایی با کندی مواجه شد،  اما باز هم جوانان مومن و انقلابی  بسیجی  داوطلبانه به مناطق محروم عزیمت کردند و خدمات  به این مناطق را برنامه ریزی کردند.


سلیمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقتی این صحنه ها را مشاهده کردند  با اشاره به همین حضور فرمان تشکیل بسیج سازندگی  را دادند و در ۱۷ اردیبهشت سال ۹۷ تا به امروز شاهد   حضور  جهادگران بسیجی در قالب گروه های جهادی  و داشتن روحیه ایثار، شهادت، جهادی در میدان های خدمت  کارهای بسیار  بزرگی در زمینه های گوناگون در کشور انجام دادند.

 

ریس بسیج مستضعفین  کشور  اظهار داشت: یکی از نمونه های موفق بسیج سازندگی سپاه امام رضا ع  در استان خراسان رضوی با کارنامه ای درخشان و تحسین بر انگیز با نقش آفرینی شما  برادران و خواهران  ثبت شده است.


وی افزود: این فعالیت ها در دوران  مواجه با ویروس کرونا به صورت منسجم و گسترده دیده شد،  تلاش در تولید ماسک  به صورت انبوه روزانه ۲۰ میلیون  توسط گروه های جهادی  بسیج  به صورت مردم پایه تولید شد،  وقتی مسیر باز شد کشور ما جزو آن کشورهایی قرار گرفت که مورد تحسین بیگانگان و ناظران جهانی  قرار گرفت؛طرح شهید سلیمانی یک مجموعه عملیات های  هوشمندانه عالمانه بود و در نهایت مشارکت در واکسیناسیون  کرونا که به حق جهادگران بسیجی  در این زمینه خوب  درخشیدند؛ همچنین کمک های مومنانه را نیز همراه کردند بارها رهبر انقلاب این خدمات را مورد ستایش قرار دادند.


وی عنوان کرد: در شرایط فعلی کشور ما نیاز به نقش آفرینی مردم پایه؛ برای رفع  کمبودها، خلاها، نارسایی  ها محرومیت ها دارد، با انتخابات سال ۱۴۰۰ تشکیل دولت  مردمی  بستر  و زمینه نقش آفرینی گروه های  جهادی در حل مسایل کشور و مناطق محروم  و مردم عزیز  فراهم شده است.
ریس بسیج سازندگی  تصریح کرد: به دستور ریاست محترم  جمهوری  کارگروهی در دولت  تشکیل شده  با مسولیت  معاون اول ریاست جمهور و  وزرا  مسائل مختلف را برنامه ریزی کرده  آب رسانی به  روستاها و  مناطقی که دچار  کم آبی هستند آغاز شده و گروهای جهادی بسیج در آن نقش آفرینی می کنند.


وی ادامه داد:  مبحث مربوط به آب ها با عنوان  از آب خیز تا جالیز   در چندین استان شروع شد  و بنا است امسال به صورت گسترده  مورد پشتیبانی دولت قرار گیرد،  احداث و تکمیل راه های روستایی در حال  ردو بدل شدن تقوافق نامه است ایجاد واحد های تولید انرژی  به عنوان نیروگاه های کوچک خورشیدی خانگی  صدهزار برنامه شده و تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده است؛ ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی  بدای محرومین و سایر پروژه ها  نظیر بازسازی  مرمت مدارس ،.... در روستا ها و مناطق محروم و طرح بزرگ  بخصوص در خراسان رضوی  در شهر مشهد که سپاه در آن پیشتاز بوده است رسیدگی  به حاشیه شهر ها  و در دولت  جدید  دارای پشت وانه  پیش بینی شده و در حال توافق نامه است این کارها و ماموریت ها یک میدان بزرگ را بدای نقش آفرینی گروه های جهادی فراهم کرده است
.


وی عنوان کرد: تمرکز بر روی بهره وری  در محصولات  راهبری کشاورزی،  محصولات  مزیت دار کشاورزی که  بیش از گذشته اهمیت خود کفایی کشور و  امنیت غذایی کشور برای ما و شما  روشن است؛  رزمایش فاطمی بسیج سازندگی  و گروه های  جهادی بسیج در سراسر کشور  امروز در مشهد مقدس   با همت سپاه امام رضا ع  و حضور شما این اعلام آمادگی  به مصابحه اعلام رفعی است  که بسیج در همه اموراتی که مورد نظر ملت ایران و اولویت دولت خدمت گزار است وارد عرصه خواهد  شد ؛ "همانگونه که رهبر معظم انقلاب  در جلسه تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند  برای موفقیت باید مردم در میدان حضور داشته باشند" .


ریس بسیج کشور  گفت:  مردم ما به صورت سازمان یافته در قالب  بسیج در میدان  حاضر می شوند بسیج تشکیلات انقلاب اسلامی است ؛ برای  رفع محرومیت  ها، تنگناها، و دست یابی به  پیشرفت  و عدالت در  قالب گروه های جهادی وارد میدان می شوند؛ این رزمایش آغاز یک حرکت گسترده  و هدفمند، مستمر است برای دستیابی پیشرفت و عدالت، دشمنان تلاش دارند ملت ایران را از مسیر اعتلا و کسب  عزت تسهیل پیشرفت بازیابی عظمت  ناامید کنند.


وی ادامه داد: دشمن با استفاده از اهرم رسانه  و تمسک گسترده به فضای مجازی  در حال  دروغ پراکنی و نشر  اکاذیب هستند؛ سرچشمه آلوده این اکاذیب  دروغ پراکنی ها  در اردوگاه منافقین در آلبانی  است  آنها پول و مواجب  را از نظام سلطه دریافت می کنند در انتشار  این شایعات و تلاش دارند ملت ایران را مایوس کنند.


وی تاکید کرد: اجتماع شما جهادگران  مهر پایان نیست بر  تلاش های منافقین پلیدی که همیشه  بعد از پیروزی  انقلاب در کنار دشمنان ملت و صدام  قرار گرفتند  حتی بر علیه  ملت عراق در مشارکت با صدام وارد  جنایت شدند؛  امروز هم در کنار رژیم صهیونیست و آمریکا نظام سلطه قرار دارند؛ آنان بودند که اطلاعات غلط  و دروغ در اختیار غربی ها و صهیونیست ها  دادند و وادار  کردن  تا دست به تروریسم اقتصادی  و تحریم های گسترده علیه کشور ایران بزنند؛ شما با حضور خود مهر باطل شدن  تلاش آنان را رقم زدید.

 

وی در پایان تصریح کرد:  با یک حرکت گسترده  در کنار سایر دستگاه های خدمت گزار روح  جهادی و تفکر بسیج را در میدان های خدمتگداری حاکم خواهید کرد روحیه هر خدمت گزاری باید روحیه ایثار، شهادت، و خدمت بی مزد و منت باشد و بسیج پرچمدار   ایثار و فداکاری  در سطح کشور  به عنوان یک الگوی بی نظیر درامتسال تدابیر فرامین رهبر معظم انقلاب  خدمت می کند در دنیا بی نظیر بوده و یک تشکیلات مردم پایه بسیار بزرگ و شجره طیبه الهی با ثمره  متنوع  در خدمت امام مسلمین در میان مردم و خدمت به مردم باشد امروز با سازماندهی  گسترده گروه های جهادی در سطح کشور؛ استان خراسان رضوی  و داشتن یک تجربه بزرگ آماده خدمت های  بزرگی  را در گام دوم  برای ملت ایران  بخصوص  مناطق محروم مردم عزیز  مستضعف انجام دهیم از همه ظرفیت های نظام استفاده خواهد شد  تا در خدمت  نظام و کمک  به دولت در میدان حاضر خواهیم بود افتخارمان این است که خدمت گزار ملت ایران باشیم  خدمت به ملتی که بزرگ ترین انقلاب اسلامی ناب را به رهبری  امام راحل به پیروزی رساند، انقلابی که سر آغاز یک تاریخ جدید پیش روی بشریت است بعد از نزول  اسلام عزیز و صدر  اسلام  که امام راحل فرمودند حقیقتا در صدر اسلام ما  چنین  مردمی را سراغ نداریم.

شعار سال جدید را برای جهادگران تبیین اعلام می کنیم

زروندی رییس مجمع جهادگران خراسان رضوی نیز افزود: اردوهای جهادی دانشگاه انسان سازیست، با روحیه کمک به محرومین خود را تربیت کرده و نفس خود را در مسیر انقلاب و مردم قرار دهیم.


وی افزود: رهبر انقلاب جهاد تبیین را فریضه ای واجب نامیدند و بر ما واجب است در کنار جهاد به محرومان شعار سال را جهاد تبیین اعلام می کنیم و از خداوند می خواهیم در این مسیر ما را یاری کند


خراسان رضوی  دارای ۵ هزارو  ۲۰۰ گروه  جهادی است؛رزمایش جهادگران فاطمی در مجتمع آیه ها با حضور ۲۰۰۰۰ جهادگر از شهرستان های استان  و مسولین کشوری و لشکری  برگزار شد.

ارسال نظرات