امام جمعه شاهرود:

هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم است/لزوم نظارت جدی بر بازار

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: اگر قرار باشد یارانه‌ها به صورت هدفمند به جامعه برسد مقداری تلاطم قیمت‌ها ایجاد، دشمنان جو روانی ایجاد و ممکن است خودمان هم کمی آسیب ببینیم، اما نتیجه آن به نفع کشور است.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۶۲
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰

هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم است/لزوم نظارت جدی بر بازاربه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه اظهار کرد: دولت نظارت بر بازار را به صورت جدی ادامه دهد تا با کمک مردم از این دوران گذار عبور کنیم و به ثبات اقتصادی دست یابیم.
امام جمعه شاهرود افزود: اصلاح نظام اقتصادی کشور باید از سوی کارشناسان و مسوولان برای مردم تبیین شود تا مورد پذیرش عموم قرار گیرد.
او با بیان اینکه مردم ایران از ابتدای انقلاب اسلامی در سختی‌ها ورزیده شدند و اکنون هم اگر موضوع برایشان روشن شود مانند گذشته همراهی می‌کنند، گفت: امروز نه فقط کارشناسان بلکه عامه مردم هم با اصلاح اقتصادی موافق هستند و حتی مخالفان سیاسی دولت نیز این کار را لازم می‌دانند.
امام جمعه شاهرود رفع موانع را یکی از مأموریت‌های اساسی دولت برای اصلاح نظام اقتصادی دانست و ابراز کرد: اگر قرار باشد یارانه‌ها به صورت هدفمند به جامعه برسد مقداری تلاطم قیمت‌ها ایجاد می‌شود، دشمنان جو روانی ایجاد می‌کنند و ممکن است خودمان هم کمی آسیب ببینیم، اما نتیجه آن به نفع کشور است.
امینی اضافه کرد: در بحث ارز ترجیحی که دولت قبل به اشتباه آن را شروع کرد و امروز مدافعان آن دولت هم می‌گویند کار اشتباهی بود، فقط یک نفر یارانه ۱۵ میلیون نفر را به جیب زده است. آیا این عدالت است؟ چه کسی می‌گوید اصلاح این روند درست نیست؟
او تأکید کرد: باید کاری کنیم که اقتصاد کشور در حوادث منطقه‌ای و ین المللی آسیب پذیر نباشد و این کار باید از هدفمندی یارانه‌ها آغاز شود.
امام جمعه شاهرود همچنین از دولت خواست برای زیر پوشش قرار دادن جاماندگان از دریافت یارانه اقدام کند.
امینی در بخش دیگر صحبت‌های خود به فرارسیدن روز پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: اداره‌ها و دستگاه‌ها باید در تابلو‌های خود با افتخار به زبان فارسی و با خط خوب و درشت بنویسند واگر قرار است انگلیسی نوشته شود با خط ریزتر و پایین آن باشد.
او تأکید کرد: باید نسبت به فرهنگ و رسوم و زبان خود تعصب داشته باشیم و لازم است با اداره‌هایی که زبان فارسی را تحقیر می‌کنند برخورد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار