خبرهای داغ:
همدان-فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: نقطه قوت گروه‌های جهادی این است که در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرین هستند، و بسیجیان با تفکر برگرفته از حرکت سیدالشهدا(ع) و حضرت فاطمه(س) برای رضای خدا کار می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۰۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ مهدی هندی ورکانه در سخنرنی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بهار ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: نقطه قوت گروه‌های جهادی این است که در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرین هستند، و بسیجیان با تفکر برگرفته از حرکت سیدالشهدا(ع) و حضرت فاطمه(س) برای رضای خدا کار می‌کنند.

وی عنوان کرد: اردوهای جهادی شهرستان بهار در حوزه ورزش فعالیت‌های چشمگیری از جمله غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با احداث سالن ورزشی در محلات کم برخوردار شهرستان داشته که از جمله آن احداث سالن تشکی و سالن توپی در شهر لالجین، سالن ورزشی در محله نواب شهر بهار، اقدام برای ساخت سالن ورزشی در روستای آبرومند، شهر صالح آباد و گنج تپه بوده است و در برخی روستاها نیز گروه‌های جهادی اقدام به تاسیس زمین‌های ورزشی رو باز و رختکن کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: در راستای بالا بردن سرانه بهداشتی و سلامت نیز گروه‌های جهادی اقدام به احداث خانه‌های بهداشت در سطح روستاها کرده‌اند و از زمانی که ویروس منحوس کرونا شیوع پیدا کرد گروه‌های جهادی در غربالگری و سایر ملاحظات بهداشتی اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی کرده است و در گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر نقش‌آفرین بودند.

وی ادامه داد: چندین رزمایش بیولوژیک نیز به همت گروه‌های جهادی برگزار شد و در زمان شیوع ویروس کرونا توسط بسیجیان در شهرستان بهار روزی ۱۰ هزار ماسک و گان تولید شده و در حوره کارگاه‌های جهادی تولید ماسک و گان به خودکفایی رسیدیم.

هندی ورکانه با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه سلامت و پزشکی افزود: با حضور بسیجیان جهادی در ۱۹ نقطه از شهرستان اعزام گروه‌های جهادی پزشکی را داشتیم که با حضور مجاهدانه پزشکان جهادی و بسیجی که از وقت خود برای خدمت به مردم کم برخوردار گذشتند و با تقدیم ۷۰۰ عینک رایگان و معاینه ۲۰۰ نفر در حوزه چشم پزشکی و دندانپزشکی به مردم خدمت‌رسانی کردند، همچنین قشر بسیج پزشکی نیز در اقدامی خداپسندانه در زیارت اربعین سید الشهدا(ع) موکبی راه‌اندازی و اقدام به توزیع داروی رایگان کردند‌.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی گروه‌های جهادی در حوزه محرومیت‌زدایی گفت: فعالیت خوبی در این حوزه انجام شده که در ابتدای سیل ویرانگر گروه‌های جهادی فعالیت‌های جهادی خود را از اولین روزهای وقوع سیل شروع کردند و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و بیش از ۲ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی مردمی برای کمک به سیل زدگان جمع‌آوری و اقدامات لازم برای تعمیر و نگهداری ۴۵ منزل مسکونی توسط گروه‌های بسیج سازندگی انجام شد و به کسانی که از سیل ویرانگر آسیب دیده بودند تحویل داده شد.

فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: همچنین در جای جای شهرستان بهار حدود ۱۵خانه کاملا با کیفیت عالی برای نیازمندان احداث و تحویل داده شده است و منازل مختلفی برای نیازمندانی که حتی از داشتن سرویس بهداشتی محروم بودند، احداث کرده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین با توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، پوشاک و لوازم التحریر در مناسبات مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند و در عرصه اجتماعی خوش درخشیدند و بسیج سازندگی ما این افتخار را دارد که سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان وام اشتغالزایی برای مشاغل خرد تقدیم کارگاه‌های اشتغالزایی کرده و همچنین با اجرای دو طرح «هر پایگاه مقاومت، یک کارگاه کارآفرینی» و «هر بسیجی، یک کارآفرین» سهم خود را در راستای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن ادا کرده‌ایم و با راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه، تعاونی‌ها در سطح شهرستان وام‌های خود اشتغالی پرداخت می‌شود.

هندی‌ورکانه در پایان نیز به اقدامات عرصه فرهنگی بسیج سازندگی اشاره کرد که در راستای رونق بخشیدن به مساجد با احداث خانه‌های عالم سرانه فرهنگی شهرستان را بالا بردند و با در اختیار قرار دادن ناوگان خودرویی خود در اختیار حوزه‌های علمیه خواهر و برادر شهرستان و استان اقدام به اعزام طلاب و روحانی به روستاهای کم برخوردار کرده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات