خبرهای داغ:
رزمایش گردان کوثر حوزه ۱۱ حضرت رقیه (س) در محورهای مشاوره، امداد و نجات و اطفاء حریق به صورت تئوری و عملی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۶۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی حوزه 11حضرت رقیه (س) رزمایش امداد و نجات گردان کوثر روز پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت در مدرسه شهید نم‌نبات بر گزار شد .

در این رزمایش که با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و با صف جمع ادامه پیدا کرد . بعد از معرفی سین برنامه توسط فرمانده گردان و معرفی فرمانده گروهان ها کلاس اول امداد و نجات برگزار شد.

 جلوگیری از خونریزی‌های خارجی و داخلی، انواع شکستگیها و استفاده از آتل و مراحل آن، کنترل علایم حیاتی از جمله تنفس، ضربان قلب و نبض از مهمترین محورهای اولین کلاس بود که با حضور استاد نیسیانی مربی امداد و نجات برگزار شد.
در ادامه رزمایش برنامه های دیگری از جمله نشست سیاسی با حضور مسوول نمایندگی ولی فقیه در لشگر امام حسین (ع) برگزارشد .
در این نشست بصیرتی جهاد تبین عملکرد دولت در این هشت ماهه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به مدیریت بیماری کرونا، کاهش بیکاری و جلوگیری و کاهش تعطیلی کارخانه‌ها در دولت سیزدهم گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان می‌تواند نقش مهمی در کاهش وابستگی به نفت و ارتقای توان تولید ملی داشته باشد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در  لشگر امام حسین (ع) اظهار کرد: برغم امضا نشدن اف‌ای‌تی‌اف روند صادرات نفت افزایش یافته و این مسأله نشان میدهد به جای امید به بیگانگان باید به خدا توکل و توان داخل را تقویت کرد.

وی اضافه کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بزرگترین ارزش و خدمت به مردم است و‌ آیت‌الله رییسی رئیس جمهور هم  همانگونه که وعده داده بود به این وعده خود عمل کردند.
 خانم بخشی مشاور خانواده در بخش دیگری از این رزمایش درباره تحکیم خانواده و نزدیک شدن بچه ها به فصل امتحانات و آرامشی که باید مادران در خانواده ایجاد کنند و باعث بهتر برگزارشدن امتحانات بچه ها می شود نکاتی را بیان کرد.

همچنین پس از نماز جماعت و ناهار رزمایش عملی اطفاء حریق و امداد و نجات مصدومان اجرا شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها