رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ترجیحی باید بسترساز شناسایی قاچاق و فساد اقتصادی باشد تا گشایش اقتصادی در زندگی مردم رقم بخورد.
کد خبر: ۹۴۳۲۲۷۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

با حذف ارز ترجیحی ‌گشایش اقتصادی در زندگی مردم رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، ولی اسماعیلی اظهار داشت: امر مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی به عنوان یک امر ضروری و اجتناب‌پذیر مد نظر قرار گرفته که گام مهمی برای کاهش فساد و رانت خواهد داشت و در این زمینه حذف ارز ترجیحی به صورت کارشناسانه در حال اجراست و باید به صورت تدریجی باشد تا آسیبی به معیشت مردم وارد نشود.

وی بیان کرد: حذف ارز ترجیحی باید بسترساز شناسایی قاچاق و فساد اقتصادی باشد تا گشایش اقتصادی در زندگی مردم رقم بخورد و در این زمینه عدالت‌محوری در پرداخت‌ها و تامین امنیت شغلی در سطح کشور محقق شود تا رضایت زندگی و برخورداری مردم از امنیت و رفاه اجتماعی رقم بخورد که این موضوع توجه به شاخص‌های مهم و اساسی را محرز کرده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از کارفرمایان و امنیت سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات ویژه جزو برنامه‌های اساسی و مهم برای ماست که در این زمینه پیگیری‌های لازم برای بهبود شرایط اقتصادی و محرومیت‌زدایی مبنای کار قرار گرفته است که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

اسماعیلی افزود: تخصیص اعتبارات محرومیت‌زدایی و توسعه پروژه‌های آموزشی نیز از اهم مواردی است که به همین منظور یک هزار میلیارد ریال برای رفع محرومیت و بسترسازی توسعه و اشتغال در دستور کار قرار گرفته و 40 میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: 42 میلیارد تومان برای آبرسانی به بخش موران در نظر گرفته و مدیریت تنش آبی کشور در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: 42 طرح عمرانی در قالب طرح هادی روستایی بهره‌برداری شده و با پیگیری‌های به عمل آمده پروژه چهاربانده مشگین‌شهر - اهر نیر شروع شده است.

ارسال نظرات