خبرهای داغ:
خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت کمک به دولت، گفت: همه ۸۰ میلیون نفر ملت، دولت محسوب می شوند.
کد خبر: ۹۴۳۲۳۵۷
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: یکی از شئون بعثت رسول اکرم(ص) تبیین کتاب خدا است و خداوند به پیامبر اکرم(ص) فرمودند که کتاب را به عنوان یک دستورالعمل تبیین کنند.

وی افزود: ما نیز باید کتاب قرآن را یاد بگیریم و یاد بدهیم و در فهم این کتاب به عنوان یک دستورالعمل و برنامه دقت کنیم.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ است که مسلمانان دارای برنامه هستند، گفت: فهم و درک قرآن، تعلیم و تعلم این کتاب آسمانی و تعقل و تدبر در قرآن حائز اهمیت است.

آیت الله علما تصریح کرد: باید مسائل و مشکلات را با راهکارهای قرآنی حل کنیم که لحظه به لحظه حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: به فرموده امام راحل اگر انسان به وظایفش عمل کند، هیچ گاه شکست نخواهد خورد، همان گونه که بر حسب ظاهر در قیام عاشورا از پس از حضرت سیدالشهدا(ع) تنها حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) باقی ماندند اما ایشان شکست نخوردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: از دیدگاه حضرت علی(ع) زیرک و زرنگ فردی است که تقوا داشته باشد زیرا فردی که تقوا دارد از همه داشته ها برخوردار است.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: بیست و سوم اردیبهشت سالروز لغو قانون کاپیتولاسیون به فرمان امام راحل بود که بر مبنای این قانون آمریکا همه کاره و ما هیچ کاره بودیم و اگر آمریکایی ها هر خلافی انجام می دادند، آزاد بودند و کسی حق محاکمه آنها را نداشت.

وی با بیان اینکه همچنین روز بیست و سوم اردیبهشت سالروز لغو امتیاز تنباکو است، عنوان کرد:

مرحوم میرزا حسن شیرازی از مراجع عظام تقلید آن زمان به بریتانیای کبیر و انگلیس که انحصار خرید و فروش دخانیات را در اختیار قرار داشت، نامه نوشت استعمال دخانیات محاربه با امام زمان(عج ا...) است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به روز بیست و سوم اردیبهشت تحت عنوان سالروز اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها اشاره کرد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: بیست و پنجم اردیبهشت نیز روز بزرگداشت زبان فارسی و مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی است که شاهنامه وی زبان فارسی را زنده نگه داشته است.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: پانزدهم شوال نیز سالروز ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری همچنین سالروز رحلت آیت الله بهجت(ره) است که ۹۶ سال به عبادت، تدریس و نوشتن مشغول بودند و همه زندگیشان الهی و خدایی بود.

وی افزود: بیست و نهم اردیبهشت هم روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده است.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: امیدواریم که جوانان ازدواج ها را آسان بگیرند که این تاکید قرآن است زیرا از زمان حضرت آدم مشکلات بوده و تا امروز هم مشکلات ادامه دارد.

آیت الله علما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران گفت: معظم له در این مراسم فرمودند کار و کارگر در اسلام یک ارزش است و برخلاف نگاه غرب و شرق، کار سرمایه انسان است.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: سیاست استکبار جهانی از روز نخست بر این بود که ما رشد نکنیم و مقابل تولید ما را بگیرد و ما به مونتاژ بپردازیم اما اگر بخواهیم کشور را از این سختی ها نجات دهیم باید تولید داشته باشیم. 

آیت الله علما با اشاره به ایستادگی کارگران در عرصه تولید، گفت: همه می دانند که ما روزگاری سیم‌خاردار نداشتیم اما امروزه دنیا از ما حساب می برد، هرچند که با مشکلاتی مواجه هستیم اما اکنون در دنیا و خاورمیانه بدون اجازه سپاه و ارتش، کشتی در تنگه هرمز حق پهلو گرفتن ندارد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، دولت کارهای اقتصادی مهمی در کشور دارد که همه باید به آن کمک کنیم و البته همه ۸۰ میلیون نفر ملت، دولت محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته فروشگاه های کشور مملو از کالاهای اساسی نظیر روغن و برنج بود، خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران یک قدرت در خاورمیانه است پس باید مسائل مربوطه را مدیریت کنیم.

آیت الله علما گفت: همچنین رهبر انقلاب در دیدار با کارگران به موضوع امنیت شغلی کارگران اشاره فرمودند که این راستا کارفرمایان باید تدبر کنند تا این ثروت از بین نرود.

ارسال نظرات