مجیدی معاونت سیاسی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) در نشست بصیرتی سیاسی گفت: خودسازی، دگرسازی و اخلاق مداری از لازمه های جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۳۲۴۸۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹

مجیدی معاونت سیاسی ناحیه امام سجاد(ع) در نشست بصیرتی سیاسی در گفتگو با خبرنگار بسیج، گفت: اولین تبیین گر و جهادگر خداوند متعال می باشد زیرا در بیشتر آیات قرآن کریم به تبیین اشاره شده است.

وی ادامه داد: جهاد به معنی مبارزه برای هدف والایی در مقابل اقدامات و اهداف دشمن می باشد و معنی تبیین، بیان حقایق، روشنگری و ایستادگی در برابر تحریف ها و تحریم ها است.

مجیدی هدف از جهادتبیین را کسب رضایت پروردگار در مسیر حق خواند و بیان کرد: باید توجه داشته باشیم در مسیر جهاد تبیین بازگویی بیانات رهبری و تکرار آن مسئله مهمی است.

به گفته وی، لازمه موفقیت در جهاد تبیین این است که آن را به صورت مستمر انجام بدهیم.اگر به صورت مستمر نباشد  جهاد تبیین به صورت درست محقق نمی شود.

مجیدی خاطر نشان کرد: جهاد تبیین باید اشاره به باور قلبی به انقلاب، ایثار، شهادت، ارزشمند بودن رفتار، فعالیت، آگاهی، بصیرت، دستاوردهای انقلاب و حمایت از مردم داشته باشد.

معاونت سیاسی ناحیه امام سجاد(ع) بااشاره به بیان مقام معظم رهبری که راه مقابله باتحریم ها، رهایی از تحریف است، گفت: در جهاد تبیین باید پاسخگوی تحریفات باشیم تا مردم دچار انحراف نشوند.

وی تاکید کرد: در جهاد تبیین، راه اندازی گفتمان جدید در انقلاب و صحبت از مقام والای شهیدان از جمله شهید مطهری(ره) راه گشا می باشد.

مجیدی با اشاره به جنگ سخت یا همان جهاداصغر(۸ سال دفاع مقدس)، جنگ نیمه سخت مانند فتنه سال های ۱۳۸۸، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸، جهاداکبر(مقابله با نفس اماره) گفت: در حال حاضر جهادتبیین جهادکبیر است.

معاونت سیاسی ناحیه امام سجاد(ع) با توجه به بیانات رهبری مبنی بر اینکه وقتی جبهه انقلاب تبیین نکند، دشمن تبیین را وارونه به گوش مردم می رساند، بیان کرد: در تاریخ اسلام نیز تبیین توسط اهل بیت(ع) انجام شده است. جهاد تبیین حضرت زینب(س) در کاخ یزید که چشم ها را خیره و خیلی ها را از اعمال پلیدشان آگاه ساخت، لذا در جهاد تبیین با تمسک به اهل بیت(ع) می توانیم موفق باشیم.

وی خودسازی و بعد دگر سازی را لازمه جهاد تبیین دانست و گفت: بالا بردن سران مطالعه و انجام کارهای تربیتی و فرهنگی از نکات کلیدی جهاد تبیین است‌.

در پایان مجیدی اخلاق مداری را از لازمه های دیگر جهادتبیین مطرح کرد و افزود: مردم تبیین را از زبان لین و اخلاق نیکو به راحتی می پذیرند.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها