خبرهای داغ:
حجت الاسلام محمودی کلایه گفت: در حوزه فرهنگسراها به دنبال سفارشی سازی فرهنگسراها نیستیم لذا در پی این هستیم که علاوه بر اجرای بستر قانون از ظرفیت های موجود نیز استفاده نماییم و به دنبال واگذاری این مراکز به مردم هستیم.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۰۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با حضور اصحاب رسانه در خانه امام جمعه شهیدی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمد محمودی کلایه سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این نشست بیان کرد: سازمان نیاز به یک هویت بخشی جدی داشت و این موضوع زمین مانده سازمان بود و مأموریت های غیرتکلیفی سازمان را از نقش ماموریتی خود خارج کرده بود.

وی گفت: یکی از حوزه های زمین مانده ما حوزه معاونت اجتماعی است. این حوزه تا پیش از این هیچ‌مسوول و سازمان مستقلی نداشت. هر چند این عنوان در سازمان قید شده بود اما عملا وجود نداشت.

حجت الاسلام محمودی اظهار کرد: در همه حوزه های برنامه ای سعی کردیم به سمتی برویم که مردم محور باشد. اصلاح فرایندها صورت گرفته و یکی از آنها اصلاح فرایند مالی سازمان است و این اتفاق مهمی است. همچنین سند پنج ساله شهرداری در حال تدوین است اما برای این موضوع مشکلاتی داشتیم.

وی افزود: برخی از انتظارات که ناشی از عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی است فارغ از ماموریت های ماست. طبق قانون و بر اساس اعتقاد ما، اموال شهرداری فقط متعلق به مردم شهر است و حاکمیت و دولت سهمی در اموال مردم ندارد لذا در مساعدت‌های مالی منع قانونی و شرعی وجود دارد و بخشی از مشکلات ناشی از این امر است.

محمودی تصریح کرد: ما نهاد تخصصی هنر، ورزش و حوزه های اجتماعی نیستیم اما در کنار همه این حوزه ها هستیم. نگاه توزیع عادلانه را در تمام برنامه ها و مناطق مدنظر قرار دادیم.
گاهی در برخی عرصه های فرهنگی مناطق پایین دست شهر غنی تر هستند و لزوما مناطق حاشیه ای و منفصل شهر همیشه مناطق نیازمند نیستند.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: در ارتباط با رسانه ها اگر عدالت مداری برای رسانه ها یک ارزش است در راستای کمک به سازمان نسبت به تنویر افکار عمومی ما را یاری نمایند. اصلاح فرایند و عدالت محوری از برنامه های ماست و به دنبال سامانه ای برای شفافیت سازی و توزیع عادلانه ظرفیت های فرهنگی در استان هستیم.

وی ادامه داد: درآمدزایی مجموعه های فرهنگی بسیار خوب است اما ما به عنوان یک ارگان فرهنگی، نگاهمان این نیست که سازمان لزوما تمام درآمدش از ظرفیت های فرهنگی باشد. در حال حاضر بنای شهرداری این نیست که از مجموعه های فرهنگی درآمدزایی نماید.

محمودی اظهار کرد: برخی از حمایت های ما از مجرای تکلیف عبور کرده و حتی تبدیل به ضدفرهنگ شده لذا نگاهمان را از حمایت مجموعه ها به نگاه ‌استفاده از ظرفیت های مردمی تبدیل کرده ایم.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: رصد آسیب های اجتماعی شهر یکی از برنامه های ماست که با همکاری دستگاه های متولی انجام می شود.

وی با اشاره به حفظ هویت شهر قزوین بیان کرد: بلندترین تعابیر در مورد هویت شهر قزوین را رهبر معظم انقلاب داشتند. نه تنها فرهنگ و سنن و فرهنگ ملی بلکه هویت شهری قزوین ما را برای ایجاد فرهنگ سراهای تخصصی هدایت کرد تا این فرهنگسراها با رویکرد شهر، ملجا شهر شود. از رسوم و مفاخر قزوین غافل شده ایم و همین امر موجب شده تا نسل دوم و سوم این افتخارات را فراموش کرده اند.

محمودی عنوان کرد: تبعیض ظلم آشکار است اما به جهت اقتضائات، محدودیت موضوع ظرفیت های تفریحی بانوان بسیار مشهود است. لذا طرح هایی برای بانوان داریم که به زودی از آنها رونمایی خواهیم کرد.‌

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه با اشاره به ایجاد فرهنگسراهای تخصصی گفت: از اتفاقات خوب شهر ما که از طرح های مهم سازمان فرهنگی ورزشی است، موضوع فرهنگسرای تخصصی است که در زمینه آموزش های شهروندی، خانه علوم برای علم و فناوری، برای کارآموزی و مهارت افزایی، حوزه انتظار و مهدویت و انقلاب فعالیت خواهند کرد.

محمودی اضافه کرد: در حوزه فرهنگسراها به دنبال سفارشی سازی فرهنگسراها نیستیم لذا در پی این هستیم که علاوه بر اجرای بستر قانون از ظرفیت های موجود نیز استفاده نماییم و به دنبال واگذاری این مراکز به مردم هستیم. مردم و مخاطبین در برنامه های ما مهم هستند و برای ما مهم است که برنامه های ما سکویی برای تمام کسانی باشد که اهل تخصص هستند. دست سیاست از حوزه فرهنگ و هنر کوتاه است و این تغییر رویکرد اتفاق کمی نیست.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: نه تنها شهرداری بلکه سازمان فرهنگی ورزشی، حیات خلوت هیچ شخص و طایفه ای نیست. ما وقف مردم هستیم و هرجا که مصلحت عامه نباشد یک امر خلاف تکلیف است. در مقابل تبعیض ها ایستادیم و معتقدیم ایجاد سامانه شفافیت در توصیه ها بسیار مهمتر از شفافیت در امور مالی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها