با اتصال چهار حلقه چاه آب آشامیدنی باقرشهر به مخزن10 هزار متر مکعبی شهر کهریزک، مشکلات کمبود آب آشامیدنی این شهر تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۳۲۵۰۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶

مدیر امور آبفای کهریزک با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین منابع آب پایدار و رفع دغدغه چندین ساله شهروندان کهریزک در زمینه کمبود آب آشامیدنی این شهر به ویژه در روزهای گرم سال، چاه های شماره ۱۰ ، ۱۸، ۲۳ و ۲۴ باقرشهر به مخزن 10 هزار متر مکعبی شهر کهریزک وصل شدند و امکان بهره برداری از این چاه ها در آینده نزدیک فراهم شد.

صابری با بیان اینکه برای رفع کامل مشکل کمبود آب آشامیدنی شهر کهریزک یک طرح بزرگ انتقال آب پیش بینی و در حال اجرا است؛ افزود: طرح اتصال شبکه توزیع آب کهریزک به شبکه تامین و انتقال آب آشامیدنی باقرشهر چند ماه است که از سوی شرکت آب و فاضلاب منطقه6تهران در حال انجام است و هم اکنون با 90 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی خود را سپری می کند.

وی زمان پایان عملیات اجرایی این طرح را نیمه خردادماه آینده اعلام کرد و اظهار داشت: با اجرای کامل این طرح و اتصال شبکه توزیع آب شهر کهریزک به شبکه تامین و انتقال آب باقرشهر، مشکل تامین پایدار آب شهرکهریزک به ویژه در فصل گرم سال برطرف خواهد شد.

صابری در پایان با اشاره به کمبود شدید منابع آبی در جنوب تهران و لزوم صرفه جویی حداکثری شهروندان خاطرنشان کرد: شهرهای جنوبی تهران به ویژه شهر کهریزک به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی با کمبود شدید منابع آبی رو به رو هستند از همین رو برای مواجه نشدن با کم آبی و سپری کردن بدون تنش فصل گرم سال، همچنان نیازمند همراهی و همکاری مردم و شهروندان در رعایت الگوهای مصرف و صرفه جویی حداکثری هستیم.

ارسال نظرات