خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا
سرهنگ مهرعلیا، مردم را ستون فقرات خیمه گاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: هدفمند کردن یارانه ها و جراحی بزرگ اقتصادی توسط دولت سیزدهم ضرورت داشت، چرا که مانع دستیابی مفسدین اقتصادی به ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی شد
کد خبر: ۹۴۳۲۵۴۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ غلامرضا مهرعلیا، فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در جلسه مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج در فرمانداری شهرستان بوئین زهرا، به اقدامات دولت سیزدهم برای کنترل بازار و مهار تورم اشاره کرد و گفت: بازار در این شرایط مهم اقتصادی، اصلی ترین نهاد اقتصاد آزاد نامیده می شود و برای کنترل آن هم باید از ابزارها و فرآیندهای متناسب با آن استفاده کرد. 

 

وی گفت: دولت سیزدهم به درستی دریافته است که کنترل بازار به روش سنتی کارآیی ندارد و نمی تواند بازار را کنترل کند و از طرف دیگر ایجاد زیرساخت های کنترلی زمان بر است و لذا دولت باید از سامانه های اطلاعاتی برای کنترل بازار استفاده کند.

 

این مسؤول نظامی در ادامه افزود: رانت، مادر فساد است و اقتصاد ایران به دلیل ریل گزاری های اشتباه در دولت های پس از جنگ، تبدیل به یک اقتصاد نیمه رانتی شده است. رانت هایی که عمدتاً ناشی از درآمدهای نفتی است و ضربات مهلکی به منافع ملی کشور وارد کرده است.

 

سرهنگ مهرعلیا، مردم را ستون فقرات خیمه گاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: هدفمند کردن یارانه ها و جراحی بزرگ اقتصادی توسط دولت سیزدهم ضرورت داشت، چرا که ارز ترجیحی 4200 تومانی به جای اینکه به دست اقشار ضعیف مردم برسد، به جیب اقشار مرفه، قاچاقچیان، رانت خواران و کشورهای همسایه می رفت.

 

وی اضافه کرد: از این رو مردم باید با بصیرت و صبوری خود، دولت را همراهی و حمایت کنند، در حقیقت مردم ایران، ستون فقرات خیمه گاه انقلاب اسلامی هستند و در زمین دشمن بازی نمی کنند و اجازه نمی دهند دشمنان با چشم طمع به خاک جمهوری اسلامی ایران نگاه کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به ضرورت اصلاح ساختار یارانه ها توسط دولت اشاره کرد و گفت: در حقیقت دولت با پرداخت یارانه پنهان به اقلام ضروری و معیشتی مردم، این یارانه را سر سفره مردم مشاهده نمی کرد، دولت با اصلاح ساختار پرداخت یارانه کنونی قصد دارد مانع توزیع ناعادلانه و قاچاق کالاهای ضروری شود. در این زمینه باید همه نهادها و سازمان های ذیربط به دولت کمک کنند و از آنجا که بسیاری از اقدامات دولت در آینده میان مدت به نتیجه می رسد، دعوت مردم به آرامش در این مقطع زمانی بسیار کمک کننده است و همه در این زمینه وظیفه داریم با جهاد تبیین دولت را یاری کنیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها